L'alba di l'ultima prutesta : È Diu disse : Ch'ella sia a luce !

L'alba di l'ultima prutesta : È Diu disse : Ch'ella sia a luce !
Adobe Stock - Hans-Joerg Nisch

"Un tempu per stà in silenziu, un tempu per parlà." (Ecclesiaste 3,7: XNUMX) U tempu di parlà hè ghjuntu. di Alberto Rosenthal

L'alba di l'ultima protesta maiò spunta in stu ghjornu storicu. L'alba hè daretu à noi, a luce dolce di a prima alba di sta putente prutesta chì precede u ritornu di Ghjesù brilla nantu à a Germania è u mondu. In u 500 anniversariu di l'iniziu di a Riforma, u rinnuvamentu di u grande muvimentu di l'Avventu escatologicu serà datu una luce chì tutta l'umanità vede in u so putere curativu.

Oghje documenta a morte di u Protestantismu ufficiale. A prutesta di a chjesa evangelica appartene à a storia. In u marzu di u 2014, u mondu cristianu hà fattu nutà quandu u vescu anglicanu Tony Palmer hà dettu à rapprisentanti prominenti di u muvimentu evangelicu è carismaticu: "A prutesta hè finita". Dichjarazione cumuna nantu à a duttrina di ghjustificazione trà a Federazione Luterana Mondiale è a Chjesa Cattolica Rumana in u 1999. 3 1/2 anni sò passati da u discorsu storicu di Palmer, un pocu tempu in u quale a prutesta hè ancu fattu in e chjese di l'Hussiti è di i Valdesi, i grandi precursori di a Riforma. hè ghjuntu à a fine. Quasi tutte e cumunione di a chjesa chì emergenu da a Riforma anu finitu efficacemente a prutesta chì li hà purtatu in esistenza. De jure li truvò Dichjarazione cumuna Un altru firmatariu in u Cunsigliu Mundiale di Chjese Metodiste u 23 di lugliu di u 2006, è u 04 di lugliu di u 2017 in una ceremonia ecumenica in Wittenberg, a Cumunità Mondiale di Chjese Riformate hà ancu unitu à a dichjarazione. E cundannazioni duttrinali di i tempi in quantu à a questione impurtante di u modu di salvezza di l'omu sò una cosa di u passatu nantu à a carta.

Ufficialmente, ùn ci sò più "Protestanti". Questu hè u grande signale di l'oghje. "Reconcilied" cù Roma in a duttrina cintrali di a ghjustificazione, in u spiritu di l'unione ecumenica, a Chjesa Protestante guarda in daretu à ciò chì hè accadutu 500 anni fà. Tuttu l'anniversariu di a Riforma, chì hà cuminciatu un annu fà oghje, hè statu marcatu da celebrazioni ecumeniche destinate à signalà à u mondu: i causi di a divisione di a chjesa "dolorosa" in l'Occidenti sò stati eliminati.

U serviziu festivu d'oghje in Wittenberg hè dunque ancu carattarizatu da l'ecumenismu emergente, cumpletu, in u sensu di una cumunione piena in a Cena di u Signore è l'Eucaristia trà e Chjese protestanti è cattoliche rumane, chì e duie chjese anu avowedly anhelu. "Unità visibile in a diversità riconciliata", cù differenzi chì ponu esse, ma chì anu persu u so caratteru di divisione di a chjesa - e duie chjese s'impegnanu à questu scopu, indipendendu chì questu hà da purtà à una riunificazione di e chjese o micca.

Sur le plan théologique, à part la question de l'Eucharistie, seule la question de la compréhension du ministère et de l'Église, qui s'y entrelait étroitement, a un caractère qui sépare les églises dans le dialogue œcuménique. U travagliu teologicu ecumenicu d'oghje si concentrarà più nantu à questu chè mai. Per u Papa Francescu, però, u cunsensu chì manca ancu quì ùn pare micca esse un veru ostaculu in a strada di a fraternità di a chjesa intornu à a "Tavola di u Signore". Parlendu à i luterani italiani u 15 di nuvembre di u 2015, hà dettu: "Una fede, un battesimu, un Signore, cusì ci dice Paulu, è da quì ti tirate e cunclusioni [...] Se avemu u stessu battesimu, avemu da andà inseme. « (surghjente) U 03 d'ottobre di u 2017, a Radio Vaticana hà dettu: "Descrivemu cumu u Papa Francescu prevede una pussibule "riunificazione" cristiana - è facendu cusì a scuperta sorprendente chì, per Francescu, i cristiani sò longu largamente uniti ".surghjente)

Per u presidente di u Cunsigliu di a Chiesa Evangelica in Germania (EKD), Heinrich Bedford-Strohm, ci sò forti speranze in i sforzi ecumenici di l'attuale Papa, chì assume un "rolu impurtante" in l'ecumenismu è "[da] ogni mutivu per fate cusì, ancu per aspittà assai ventu in u futuru ", Bedford-Strohm hà dettu à l'agenza di stampa tedesca in Roma l'avanti. Questu hà dettu: "U capu di l'EKD è u vescu regiunale bavarese hà pensatu di scrive una lettera à u papa cù u presidente di a Cunferenza episcopale tedesca, u cardinal Reinhard Marx, è di parlà di u prucessu oecumenicu in Germania".surghjente). Marx, chì hà ringraziatu l'EKD u 10 d'ottobre per l'orientazione ecumenica di l'anniversariu di a Riforma (surghjente), hà parlatu dumenica per una riunificazione di e chjese cristiane. "Avemu campatu per questu per anni. Hè per quessa chì pregu, hè per quessa chì travagliu ", disse Marx à u ghjurnale ritrattu dumenica (surghjente).

A prutesta di u passatu hà vistu una unità inseparabile in a quistione di a ghjustificazione o di a redenzione è in quella di l'intelligenza di a chjesa è di l'uffiziu, da a chjarificazione di quale dipende a fraternità di a tavola di a chjesa in a Cena di u Signore. A cunfessione di Lutheru di u 1537 hè stata basatu annantu à questa intuizione: "Allora simu è resteremu eternamente divorziati è opposti l'un à l'altru". Entrevista cù a Radio Vaticana hà dichjaratu: "Nimu ùn ci pò più separà!"

Per u riformatore, micca solu a duttrina di ghjustificazione ùn era micca negoziabile, ma ancu una apprussimazione nantu à a quistione impussibile. Per ellu, u mutivu di questu era chì l'intelligenza cattolica romana di a ghjustificazione ùn avia micca basa in a Bibbia, ma puderia riferite solu à a tradizione di a chjesa. Ancu un cunciliu generale puderia esse solu utile, cum'è Luther hà ricunnisciutu prima, se a duttrina è a pratica di a fede eranu "negoziate" è decise nantu à a sola basa di a Sacra Scrittura. Perchè "ancu i cunsiglii ponu è anu sbagliatu", era a so dichjarazione rivoluzionaria in a Disputa di Leipzig in u 1519. Dopu à a siparazione finale da Roma à a fine di u 1520, ogni sustegnu di a Riforma era chjaru cum'è Luteru stessu: solu cù a Bibbia cum'è l'unica norma vincolante - sola scriptura - ci saria un rinnovu di a cummunione ecclesiastica cù Roma. Per Roma, però, questu significaria nunda di menu chè un rifiutu di a so intelligenza di a chjesa è u ministeru. Stu prezzu era troppu altu per Roma à u Cunciliu di Trentu (1545-1563). Luther morse in i primi stadi di quellu cunsigliu, chì u fallimentu chjaramente hà previstu. Cù Ghjeremia hà sappiutu dichjarà: "Avemu vulsutu guarì Babilonia, ma ella ùn hè micca guarita." (Jeremiah 51,9: XNUMX).

Infatti, un veru "sì" cattolico rumanu à a cunniscenza di a ghjustificazione di a Riforma inevitabbilmente porta à l'autodissoluzione di quella chjesa. Questu ùn pudia esse "sminticatu" solu in u dialogu œcumenicu perchè a cunniscenza di a Chjesa Luterana di u significatu di u principiu di Sola Scripura hà cambiatu. In u testu di basa di u Cunsigliu di l'EKD ghjustificazione è libertà. 500 anni di Riforma 2017 hè [chjamatu:

» A sola scriptura ùn si pò più capiscia cum'è oghje cum'è à l'epica di a Riforma. A cuntrariu di i riformatori, a ghjente oghje hè cuscente chì a creazione di i testi biblichi individuali è u canone biblicu stessu hè un prucessu di tradizione. L'antica oppusizione trà «Scrittura sola» è «Scrittura è tradizione», chì determinava sempre a Riforma è a Contra-Riforma, ùn funziona più cum'è in u XVImu seculu... Da u XVIImu seculu, i testi biblichi sò stati storicamente. è studiatu criticamente. Dunque ùn ponu più esse capitu cum'è a "Parola di Diu" cum'è eranu in u tempu di i riformatori. I riformatori basamente assume chì i testi biblichi eranu veramente datu da Diu stessu. In vista di e diverse versioni di una sezione di testu o di a scuperta di diverse strati di testu, sta idea ùn si pò più mantene.« (p. 83, 84)

Siccomu a Chjesa Luterana hà persu u fundamentu chì una volta hà purtatu à a Riforma, hà sappiutu avvicinà Roma in principiu nantu à ogni quistione. A basa per questu hè u metudu storicu-criticu di interpretazione, chì hè standard in e duie chjese oghje. Idda distingue trà "Scrittura Sacra" è "Parolla di Diu", chì ùn hè micca identica à a Bibbia, ma pò certamenti esse intesu in ella. In e parolle di u testu di fundazione:

"Finu à questu ghjornu, e persone sò indirizzate in, cù è sottu à sti testi è sò toccu à u core - cum'è hè stata discritta una volta è più in a teologia di a Riforma cum'è una caratteristica di a parolla di Diu. In questu sensu, sti testi ponu ancu esse cunsiderati cum'è a ›Parola di Diu‹ oghje. Questu ùn hè micca un ghjudiziu astrattu, ma una descrizzione di l'esperienze cù sti testi: Ancu oghje, quandu a ghjente leghje o sente questi testi - micca automaticamente ogni volta, ma una volta è una volta - sentenu chì cuntenenu a verità, a verità nantu à sè stessu, u mondu. è Diu chì li aiuta à campà. Dunque, sti testi formanu sempre u canon di a Chjesa.« (pp. 85, 86)

U prucessu ecumenicu pò esse capitu solu in queste cundizioni. Solu in queste cundizioni pò esse u caratteru orientatu ecumenicu di l'avvenimentu d'oghje, cummemoratu solennemente da e chjese, a pulitica è a sucità.

Chì ancu Dichjarazione cumuna nantu à a duttrina di ghjustificazione Puderia solu esse suscitatu da vultà da u principiu di a Riforma sola scriptura, serà ancu chjaru à qualsiasi proficu chì, senza preghjudiziu è cun amore per a verità, esaminà i fatti estensivi in ​​dettu. Quantu di più, però, à un portatore sapiente di u patrimoniu protestante ?

Ma induve a chjesa evangelica celebra Luther distaccata da e preoccupazioni core di Luther, induve, in u 500esimu anniversariu altamente simbolicu di a so furmazione, palesa publicamente u so patrimoniu caru cumpratu è cade in preda à a "fraude" (Daniel 8,25:XNUMX) di quellu putere chì legatu solu sangue è lacrime è chì i punti di vista sò stati in fattu immubiliati, a morte di a Riforma hà sonatu annantu à un "novu" Wittenberg. A prutesta hè ufficialmente finita è ovviamente a storia da oghje.

Cù questu, però, u signale per a rinascita di u Protestantismu hè datu oghje ! U signale prufeticu per u rinnuvamentu di a prutesta, chì hà cuminciatu à a chjesa di u Castellu in Wittenberg cù colpi di martellatu, si n'andò in una nobiltà incomparabile da e labbra di Luther in Worms in u 1521 è risonò putenti da a bocca di i prìncipi tedeschi in Speyer in u 1529, in u XNUMX. una grande ora di storia, cum'è in un innu di Bach.

In fatti, nunda dopu oghje ùn sarà mai u listessu. U gravidenza simbolica di u 31 d'ottobre 2017 ùn pò esse superatu: ciò chì i capi di a chjesa è i teologi mettenu nantu à carta in u 1999, cum'è u risultatu di decennii di travagliu ecumenicu, hè avà mandatu i so raghji "brillanti" in u mondu sanu. Sò i presagii di e Leggi dumenicali, l'alba ingannosa di un mondu cunciliatu cù Diu è ellu stessu, u preludiu di un "Reich di 1000 anni" chì si avvicina rapidamente cù "paci è sicurità" per u pianeta sanu.

Un "regnu" in quale, però, ùn ci sarà spaziu per nimu chì crede cum'è Martin Luther cridia.

E bugie di Tetzel ùn durò micca. A tiara di u Papa vacillò mentre u monacu augustinianu pigliò a so penna. Perchè u Spìritu di Diu era in quella penna. Una casa custruita "nantu à a sabbia" (Matthew 7,26:20,8) deve colapsà in sè stessu. « Si basanu nantu à i carri è i cavalli ; ma ricurdamu u nome di u Signore u nostru Diu. « (Salmu XNUMX: XNUMX) E «parole» di l'ecumenisimu sò basati nantu à un fundamentu chì hè stabile cum'è quellu nantu à quale stava Tetzel. Ma ancu l'impresa più putente ùn pò esiste micca à menu chì hè basatu nantu à a verità.

"ecumenismu"! Hè diventatu u dictum per u futuru di l'Europa è di u mondu. Hè u missaghju chì hè mandatu da Wittenberg oghje. Ma ùn manca u standard di verità chì hà purtatu a Riforma.

"Per grazia di Diu, stu colpu di u monacu di Wittenberg scuzzulò a fundazione di u papatu. I so sustenituri paralizzati è spavintati. Hà svegliatu millaie da u sonnu di l'errore è a superstizione. Les questions qu'il soulevait dans ses thèses se sont répandues dans toute l'Allemagne en quelques jours, et en quelques semaines ont imprégné tout le christianisme » (Ellen White, Segni di i tempi, 14 ghjugnu 1883) "A voce di Luther hà risonatu da e muntagne è in e vaddi ... Si scuzzulò l'Europa cum'è un terremotu." (Ibid., 19 di ferraghju 1894)

U gridu forte da Revelazione 18 ghjunghjerà à tutte e nazioni di sta terra in pocu tempu. Moverà i cori di i nostri pulitici è guidà ogni capu è citadinu di u nostru paese è ogni altru paese à una decisione. Cum'è in i ghjorni dopu à u 31 ottobre 1517.

"E dopu aghju vistu un anghjulu chì falava da u celu, chì avia una grande autorità, è a terra hè stata illuminata da a so gloria. È gridò forte cù una voce forte: Babilonia a grande hè cascata, hè cascata, è hè diventata un locu per i dimònii, è una prigione per tutti i spiriti impuri, è una prigione per ogni uccello impuru è odiatu. Perchè tutti i populi beienu di u vinu caldu di a so fornicazione, è i rè di a terra anu fattu fornicazione cun ella, è i cummercianti di a terra sò diventati ricchi da a so immensa opulenza. È aghju intesu una altra voce da u celu, chì diceva: Esce da ella, u mo populu, per ùn esse parte di i so peccati, per ùn avè micca ricevutu da e so pesti. Perchè i so peccati ghjunghjenu à u celu, è Diu s'hè ricurdatu di e so iniquità. " (Apocalisse 18,1: 5-XNUMX)

Era ghjuntu u tempu per Luther di parlà quandu, dopu avè scontru u so Redentore, hà ricunnisciutu chì ciò chì s'era applicatu à u so Maestru s'applicava ancu à ellu: "Sò natu è vinutu in u mondu per rende tistimunianza di a verità. " (Ghjuvanni 18,37: 3,7) Quandu hà capitu attraversu a so propria cunversione chì u destinu eternu di milioni di persone dipende da a predicazione di u veru evangeliu, Ecclesiaste XNUMX: XNUMX divintò un cumandamentu divinu per ellu di parlà è di agisce. Nunda puderia sminuisce a so voglia di travaglià per a salvezza di quelli chì l'intornu dopu avè scontru à Ghjesù Cristu personalmente.

Ma l'alba di l'ultima prutesta, chì a Parola di Diu hà preditu, scoppia oghje, in l'ora stessa in quale a manu di a fratellanza hè stata stesa da a Chjesa di u Castellu in Wittenberg à u vescu di Roma. (Serviziu di cultu per l'anniversariu di a Riforma)

"E Diu hà dettu: Chì ci sia a luce! Et il y avait de la lumière. » (Genèse 1:1,3)

Lascià una Comment

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

Aghju accunsentutu à l'almacenamiento è u trattamentu di e mo dati secondu EU-DSGVO è accettà e cundizioni di prutezzione di dati.