A credenza hà sensu?

A credenza hà sensu?
Pixabay - Tumisu

"Credu solu ciò chì vegu è capisce", dicenu certi... di Ellet Waggoner (1855-1916)

U Cristianu crede in l'invisibile. Questu face chì l'increduli si maravigliate è si ridenu di ellu, ancu u disprezzanu. L'ateu cunsidereghja a fede simplice di u Cristianu cum'è un signu di debule mentale. Cù un surrisu smug, pensa chì u so propiu intellettu hè superiore, perchè ùn crede mai nunda senza prova; ùn salta mai à cunclusioni è ùn crede nunda chì ùn pò micca vede è capisce.

L'adagiu chì l'omu chì crede solu ciò chì pò capisce hà un credu assai brevi hè veru quant'è banale. Ùn ci hè micca un filòsufu (o scientist) vivu chì capisce cumplettamente ancu un centesimu di i fenomeni simplici chì vede ogni ghjornu... In fatti, trà tutti i fenomeni chì i filòsufi meditanu cusì eruditamente, ùn ci hè micca quellu chì a causa ultima hè elli. pò spiegà.

A fede hè qualcosa di assai normale. Ogni ateu crede; è in parechji casi hè ancu gullible. A fede face parte di tutti i affari di l'affari è di tutti l'affari di a vita. Dui persone accunsenu à fà un affari specificu à un tempu è locu specificu; ognunu si fida di a parolla di l'altru. L'imprenditore fiducia in i so impiegati è i so clienti. In più, si fida, forse inconsciente, ancu in Diu; perchè manda i so navi à traversu l'oceanu, cunfidendu ch'elli turnaranu carchi di merchenzie. Sapi chì u so ritornu sicuru dipende da u ventu è l'onda, chì sò fora di u cuntrollu umanu. Ancu s'ellu ùn pensa mai à u putere chì cuntrola l'elementi, mette a so fiducia in i capitani è i marinari. Si imbarca ancu à bordu di una nave chì u capitanu è l'equipaggiu ùn hà mai vistu, è aspetta cun fiducia di esse purtatu in modu sicuru à u portu desideratu.

Pensendu chì hè stupidu di confià in un Diu "chì nimu hà vistu nè pò vede" (1 Timoteu 6,16:XNUMX), un ateu và à una piccula finestra, mette vinti dollari è riceve in ritornu da una persona chì ùn hà mai. vistu è u so nome ùn cunnosci micca, un picculu pezzu di carta chì dice chì pò guidà à una cità distanti. Forse ùn hà mai vistu sta cità, sapi di a so esistenza solu da i rapporti di l'altri; in ogni modu, si mette in vittura, dà a so nota à un altru stranieru cumpletu, è si stalla in un sediu còmode. Ùn hà mai vistu u mutore di u mutore è ùn sà s'ellu hè incompetente o hà cattivi intenzioni ; in ogni casu, ùn hè cumplettamente indispensèvule è s'aspittava cun fiducia à ghjunghje in modu sicuru à a so destinazione, di l'esistenza di quale ellu cunnosce solu per sente. D’altronde, teni un pezzu di carta issuatu da persone ch’ellu ùn hà mai vistu, dichjara chì sti stranieri à a so cura ch’ellu s’hè affidatu u lasceranu à una certa ora à a so destinazione. Tantu l'ateu crede in questa dichjarazione ch'ellu avvisa una persona chì ùn hà mai vistu per preparà à scuntrà ellu à un certu tempu.

A so fede entra ancu in ghjocu in a consegna di u messagiu chì annuncia a so venuta. Va in una stanza chjuca, scrive uni pochi di parolle nantu à un pezzu di carta, dà à un stranieru nantu à un telefuninu, è li paga una meza dollaru. Tandu parte, crede chì in menu di una meza ora u so amicu scunnisciutu, à mille chilometri di distanza, hà da leghje u missaghju ch’ellu hà lasciatu ghjustu à a stazione.

Quandu ghjunghje à a cità, a so fede diventa ancu più chjara. Duranti u viaghju hà scrittu una lettera à a so famiglia, chì stava in casa. Una volta in cità, vede una piccula scatula appesa à un postu di strada. Ci và subitu, lancia a so lettera è ùn s’affaccia più. Credu chì a lettera ch'ellu mette in a scatula, senza parlà à nimu, ghjunghjerà à a so moglia in dui ghjorni. Malgradu questu, questu omu pensa chì hè assai stupidu di parlà à Diu è crede chì a preghiera serà rispostu.

L'ateu risponderà chì ùn hà micca fiducia in l'altri cecchi, ma hà ragioni per crede chì ellu, u so tele-messagiu è a so lettera seranu trasmessi in modu sicuru. A so credenza in queste cose hè basatu annantu à i seguenti motivi:

  1. L'altri eranu ancu stati trasportati in modu sicuru, è migghiara di lettere è telegrammi eranu digià mandati currettamente è consegnati à tempu. Se una lettera hè sbagliata, hè quasi sempre a culpa di u mittente.
  2. E persone à quale ellu hà affidatu è i so messagi anu fattu u so travagliu; s'elli ùn facianu u so mistieru, nimu ùn si fidava di elli è i so affari seranu prestu arruvinati.
  3. Hà dinò l'assicuranza di u guvernu di i Stati Uniti. L'imprese ferroviarie è telegrafiche ricevenu u so travagliu da u guvernu, chì garantisce a so affidabilità. S'ellu ùn rispettanu micca i cuntratti, u guvernu pò ritirà a so cuncessione. A so fiducia in u mailbox hè basatu annantu à e lettere USM nantu à questu. Ellu sà ciò chì volenu dì: a guaranzia di u guvernu chì ogni lettera ghjittata in a scatula serà consegnata in modu sicuru s'ellu hè indirizzatu bè è stampatu. Credu chì u guvernu mantene e so prumesse; altrimenti, ella sarà prestu votata fora. Allora hè in l'interessi di u guvernu di cumpiendu e so prumesse, cum'è in l'interessi di e cumpagnie di ferrovia è telegrafia. Tuttu chistu inseme forma una basa solida per a so fede.

Eppo, u Cristianu hà mille motivi per crede in e prumesse di Diu. A fede ùn hè micca credulità ceca. L'Apòstulu dice: "A fede hè u fundamentu di e cose sperate, l'evidenza di e cose chì ùn si vedenu." (Ebrei 11,1: XNUMX EG) Questa hè una definizione inspirata. Da questu si pò cuncludi chì u Signore ùn aspetta micca di crede senza prova. Avà hè faciule per dimustrà chì u Cristianu hà assai più ragiuni di crede in Diu chì l'ateu di e cumpagnie di ferrovia è telegrafia o di guvernu.

  1. L'altri anu fiducia in e prumesse di Diu è anu fiducia in elli. L'undecisimu capitulu di l'Ebrei cuntene una longa lista di quelli chì anu cunfirmatu e prumesse di Diu: "Questi anu cunquistatu i regni per a fede, fattu a ghjustizia, ottenutu promesse, fermatu a bocca di leoni, spentu u putere di u focu, scappatu da u filu di a spada, rinfurzatu in a debulezza, hè diventatu forte in battaglia, è mette in fuga l'armata stranera. E donne anu ritruvatu i so morti per a risurrezzione "(Ebrei 11,33: 35-46,2), è micca solu in i tempi antichi. Qualchissia chì vulerà pò truvà assai tistimunianzi chì Diu hè "un aiutu appruvatu in tempu di bisognu" (Salmu XNUMX: XNUMX NIV). Migliaia ponu riportà risposte à a preghiera cusì chjara chì ùn ci hè più dubbitu chì Diu risponde à a preghiera almenu in modu affidabile cum'è u guvernu di i Stati Uniti manda u mail affidatu à ellu.
  2. U Diu chì avemu fiducia face a so missione di risponde à a preghiera è di prutege è furnisce i so sughjetti. » A misericòrdia di u Signore ùn hà micca fine ! A so misericordia ùn manca mai. "(Lamentazioni 3,22:29,11) "Perchè sò bè ​​ciò chì penseru chì aghju per voi, dice u Signore, penseri di pace è micca di soffrenu, chì vi daraghju un avvene è una speranza." (Jeremiah 79,9.10). : XNUMX). S'ellu rompeva e so prumesse, a ghjente smetterà di crede in ellu. Hè per quessa David hà fiducia in ellu. Ellu disse: "Aiutateci, o Diu, u nostru aiutu, per a gloria di u to nome! Salvaci è perdonaci i nostri peccati per u to nome ! Perchè fate chì i pagani dicenu: Induve hè u so Diu avà? (Salmu XNUMX: XNUMX-XNUMX)
  3. U guvernu di Diu dipende da u rializazione di e so prumesse. U Cristianu hà l'assicuranza di u guvernu còsmicu chì ogni dumanda legittima ch'ellu face serà cuncessa. Stu guvernu hè principalmente quì per prutege i debuli. Supponi chì Diu avia da rompe una di e so prumesse à a persona più debule è più insignificante di a terra; cusì chì una sola omissione hà da annunzià tuttu u guvernu di Diu. L'universu tutale sbulicà subitu in u caosu. S'è Diu avia da rompe qualcunu di e so prumesse, nimu in l'universu ùn pudia mai fidà di ellu, u so regnu seria à a fine; perchè a fiducia in u putere dirigente hè l'unica basa sicura per a fideltà è a devozione. I nihilisti in Russia ùn anu micca seguitu l'editti di u zar perchè ùn anu micca fiducia in ellu. Tout gouvernement qui, en ne remplissant pas son mandat, perd le respect de ses citoyens, devient instable. Hè per quessa chì u cristianu umile si basa in a parolla di Diu. Sapi chì ci hè più in ghjocu per Diu chè per ellu. S'ellu era pussibule per Diu di rompe a so parolla, u Cristianu solu perde a so vita, ma Diu perde u so caratteru, a stabilità di u so guvernu è u cuntrollu di l'universu.

Inoltre, quelli chì ponenu a so fiducia in i guverni umani o l'istituzioni sò obligati à esse delusi.

seguita seguita

Da: "L'assicurazione piena di salvezza" in A Biblioteca di l'Studenti di a Bibbia, 64, 16 ghjugnu 1890

Lascià una Comment

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

Aghju accunsentutu à l'almacenamiento è u trattamentu di e mo dati secondu EU-DSGVO è accettà e cundizioni di prutezzione di dati.