Fanatismu "Pienu di Spiritu" (Reformazione Serie 18): U Spìritu Override a Parola di Diu?

Fanatismu "Pienu di Spiritu" (Reformazione Serie 18): U Spìritu Override a Parola di Diu?
Adobe Stock - JMDZ

Attenti à slipping! Di Ellen White

U 3 di marzu di u 1522, deci mesi dopu à a so cattura, Luther hà dettu addiu à u Wartburg è cuntinuò u so viaghju à traversu i boschi scuri versu Wittenberg.

Era sottu à l'incantu di l'imperu. I nemichi eranu liberi di piglià a so vita; l'amichi eranu pruibiti d'aiutàlu o ancu di allughjallu. U guvernu imperiale, spurtatu da u zelu decisu di u duca Ghjorghju di Sassonia, hà pigliatu e misure più severi contr'à i so sustenituri. I periculi per a sicurità di u riformatore eranu cusì grande chì l'elettore Friedrich, malgradu e dumande urgente di vultà in Wittenberg, li scrivia per dumandà à stà in a so ritirata sicura. Ma Luther hà vistu chì l'opera di l'evangelu era in periculu. Dunque, senza riguardu à a so propria salvezza, hà decisu di vultà à u cunflittu.

Lettera valente à l'elettore

Quand'ellu hè ghjuntu in a cità di Borne, hà scrittu à l'elettore è li spiegò perchè avia lasciatu u Wartburg :

Aghju pagatu à Vostra Altezza abbastanza rispettu ", disse, "ammucciandumi da a vista publica per un annu sanu. Satanassu sapi chì ùn aghju micca fattu questu per codardia. Saria intrutu in Worms ancu s'ellu ci era statu tanti diavoli in cità quant'è tile nantu à i tetti. Avà u duca Ghjorghju, chì Vostra Altezza ammenta cum'è per spaventà mi, hè assai menu da teme chè un solu diavulu. Se ciò chì succede in Wittenberg hè accadutu in Leipzig [a residenza di u duca Georg], aghju subitu subitu à u mo cavallu è cavalcaraghju quì, ancu s'ellu - Vostra Altezza mi perdonerà l'espressione - ci eranu nove ghjorni di innumerevoli Georg - Duchi pioverebbe da u celu, è ognunu saria nove volte più spaventosa chè ellu ! Chì faci s'ellu mi attacca ? Pensa chì Cristu, sgiò, hè un omu di paglia ? Que Dieu lui détourne le terrible jugement qui pèse sur lui !

Vogliu chì a vostra Altezza sà chì andaraghju à Wittenberg sottu una prutezzione più forte chè quella di un elettore. Ùn aghju micca intenzione di dumandà à a Vostra Altezza aiutu, è luntanu da vulè a ​​vostra prutezzione. Piuttostu, vogliu prutege a vostra altezza. Se sapia chì Vostra Altezza puderia o mi difende, ùn vinaraghju micca in Wittenberg. Nisuna spada mundiale pò avanzà sta causa; Diu deve fà tuttu senza l'aiutu o a cooperazione di l'omu. Quellu chì hà a più grande fede hà a megliu difesa; ma Vostra Altezza, mi pari, hè sempre assai debule in a fede.

Ma postu chì Vostra Altezza vole sapè ciò chì ci vole à fà, risponderaghju umilmente : Vostra Altezza Elettorale hà digià fattu troppu è ùn deve fà nunda. Diu ùn hà micca, nè permetterà, u vostru o io di pianificà o di fà a materia. Vostra Altezza, per piacè fate attente à stu cunsigliu.

In quantu à mè, Vostra Altezza ricurdate u vostru duvere di Elettore, è eseguite l'istruzzioni di a Sua Maestà Imperiale in i vostri cità è distretti, senza prisintà alcunu ostaculu à quellu chì mi vole catturà o tumbà; perchè nimu ùn si pò oppone à i putenzi dirigenti, salvu quellu chì l'hà istituitu.

Chì a Vostra Altezza, dunque, lascià e porte aperte è cuncede un passaghju sicuru, se i mo nemici venenu personalmente o mandanu i so mandatari à circà mi in u territoriu di Vostra Altezza. Chì tuttu piglia u so cursu senza alcunu inconveniente o svantaghju à Vostra Altezza.

Scrivu questu in fretta per ùn sentite micca fastidiu da a mo venuta. Ùn aghju micca u mo affari cù u duca Georg, ma cù una altra persona chì mi cunnosce è chì cunnoscu bè.

Conversazione cù i fanatici Stübner è Borrhaus

Luther ùn vultò à Wittenberg per luttà contr'à l'ordine di i capi di a terra, ma per sbattà i piani è resiste à u putere di u prìncipe di a bughjura. In u nome di u Signore, si n'andò di novu à luttà per a verità. Cun grande prudenza è umiltà, ma ancu risolutu è fermu, si misi à travaglià, affirmannu chì tutti l'insignamentu è l'azzione deve esse pruvati contru à a Parola di Diu. "Per a parolla", disse, "hè di refutà è espulsà ciò chì hà guadagnatu spaziu è influenza per via di a viulenza. Ùn hè micca viulenza chì i superstiziosi o increduli anu bisognu. Quellu chì crede s'avvicina, è quellu chì ùn crede ferma à distanza. Nisuna coercizione pò esse esercitata. Aghju campatu per a libertà di cuscenza. A libertà hè a vera essenza di a fede. "

U riformatore in realtà ùn avia micca u desideriu di scuntrà u populu ingannatu chì u so fanatisimu avia causatu tanti mali. Il savait qu'il s'agissait d'hommes d'un caractère vif qui, bien qu'ils se disaient spécialement éclairés par le ciel, ne supporteraient pas la moindre contradiction ni même le moindre avertissement. Anu usurpatu l'autorità suprema è esigevanu chì tutti ricunnoscenu e so rivindicazione senza dubbitu. Tuttavia, dui di sti prufeti, Markus Stübner è Martin Borrhaus, dumandavanu una entrevista cù Luther, chì era dispostu à cuncede. Risolu di smascherà l'arroganza di questi impostori è, s'ellu hè pussibule, di salvà l'anime chì eranu stati ingannati da elli.

Stübner hà apertu a cunversazione stendu cumu ellu vulia restaurà a chjesa è riforma u mondu. Luther ascoltò cun grande pacienza è infine rispose: "In tuttu ciò chì avete dettu, ùn vecu nunda chì hè sustinutu da l'Scrittura. Hè solu una tela di supposizioni.» À ste parolle, Borrhaus sbattò u pugnu nantu à a tavula in un impetu di rabbia è gridò à u discorsu di Luther chì avia insultatu un omu di Diu.

"Paulu hà spiegatu chì i segni di un apòstulu sò stati fatti in segni è atti putenti trà i Corinti", disse Luther. "Vulete ancu dimustrà u vostru apostolatu per miraculi?" "Iè", risposenu i prufeti. "U diu chì serve, hà da sapè cumu ammansà i vostri dii", rispose Luther. Stübner guardò avà u riformatore è disse in un tonu solenni: "Martin Luther, ascoltami bè! Ti dicu avà ciò chì passa in a to ànima. Avete cuminciatu à capisce chì u mo insegnamentu hè veru.

Luther stava zittu per un mumentu è poi disse: "U Signore ti sgridò, Satanassu".

Avà i prufeti anu persu tuttu u cuntrollu di sè stessu è gridavanu furiosamente: "U Spìritu! u spiritu!" Luther rispose cun friddu disprezzu: "Vogliu smack u vostru spiritu nantu à a bocca".

Allora u gridu di i prufeti si raddoppiò; Borrhaus, più viulente chè l'altri, sbulicò è furia finu à ch'ellu spumava à a bocca. In u risultatu di a cunversazione, i falsi prufeti abbandunonu Wittenberg u stessu ghjornu.

Per un tempu u fanatismu era cuntenutu; ma qualchì annu dopu scoppiò cù più viulenza è cunsequenze più terribili. Luther hà dettu di i capi di stu muvimentu: "Per elli, e Sacre Scritture ùn eranu chè una lettera morta; tutti cuminciaru à gridà : « U fantasma ! u spiritu!» Ma certamenti ùn seguitaraghju induve u so spiritu a porta. Chì Diu in a so misericòrdia mi pruteghja da una chjesa induve ci sò solu i santi. Vogliu esse in cumunione cù l'umili, i debuli, i malati, chì cunnosci è sentenu i so peccati è geme è gridanu à Diu da u fondu di u so core per cunsulazione è liberazione ".

Thomas Müntzer: Cumu a passione pulitica pò purtà à rivolti è sangue

Thomas Müntzer, u più attivu di sti fanatichi, era un omu di capacità considerableu chì, impiigatu bè, l'avaria permessu di fà u bè ; ma ùn avia ancu capitu l'ABC di u Cristianesimu ; ùn cunnosci micca u so core, è mancava assai di vera umiltà. Eppuru hà imaginatu ch'ellu era incaricatu da Diu per riformà u mondu, scurdendu, cum'è parechji altri entusiasti, chì a riforma duveria avè principiatu da ellu stessu. I scritti erronei ch'ellu avia lettu in a so ghjuventù avianu sviatu u so caratteru è a vita. Era ancu ambiziosu in termini di pusizioni è influenza è ùn vulia micca esse inferitu à nimu, mancu à Luther. Accusò à i Riformatori di stabilisce una sorta di papatu è di furmà e chjese chì ùn eranu micca puri è santu per a so aderenza stessa à a Bibbia.

"Luther", disse Müntzer, "liberava a cuscenza di a ghjente da u ghjugu papale. Mais il les laissa dans la liberté carnelle et ne leur a pas appris à s'appuyer sur l'Esprit et à regarder directement à Dieu pour la lumière ». per esse realizatu. Quelli chì anu u Spìritu anu a vera fede, ancu s'ellu ùn anu mai lettu a parolla scritta. "I pagani è i Turchi", disse, "sò megliu preparatu per riceve u Spìritu chè parechji di i cristiani chì ci chjamanu entusiasti".

Abbattimentu hè sempre più faciule ch'è custruisce. Inversione di i roti di a riforma hè ancu più faciule ch'è di tirà u carru in a pendenza ripida. Ci sò sempre persone chì accettanu ghjustu a verità per passà per i riformatori, ma sò troppu autosufficienti per esse insignati da quelli chì Diu insegna. Tali sempre portanu direttamente da induve Diu vole chì u so pòpulu vada.

Müntzer hà insignatu chì tutti quelli chì volenu riceve u spiritu deve mortificà a carne è portà vestiti strappati. Avianu da trascuratà u corpu, mette una faccia triste, lascià tutti i so ex cumpagni, è ritirate in lochi solitarii per implorà u favore di Diu. "Allora", disse, "Ddiu vinarà è ci parlerà cum'ellu hà parlatu à Abraham, Isaac è Ghjacobbu. S'ellu ùn hà micca fattu questu, ùn saria micca degnu di a nostra attenzione. " Cusì, cum'è Lucifer stessu, questu omu ingannatu hà fattu e cundizioni di Diu è ricusò di ricunnosce a so autorità, salvu chì ùn hà cumpletu sti cundizioni.

A ghjente ama naturalmente u maravigliu è tuttu ciò chì flatters u so orgogliu. L'idee di Muntzer sò state abbracciate da una parte considerableu di a piccula mandria ch'ellu preside. Dopu hà denunziatu ogni ordine è ceremonia in u cultu publicu, dichjarà chì l'obbedienza à i prìncipi era equivalente à pruvà à serve à Diu è Belial. Tandu marchjava in capu di u so entourage à una cappella frecuentata da pellegrini da tutte e direzzione è a distruttu. Dopu à st'attu di viulenza, hè statu custrettu à lascià a zona è vagava da un locu à un locu in Germania è ancu finu à a Svizzera, in ogni locu suscitando u spiritu di ribellione è sviluppendu u so pianu di una rivoluzione generale.

Per quelli chì avianu digià cuminciatu à scaccià u jugulu di u papatu, e limitazioni di l'autorità statali sò diventate troppu per elli. L'insignamenti rivoluzionarii di Müntzer, per quale ellu hà appellu à Diu, i purtò à abbandunà ogni restrizzione è à dà librettu à i so preghjudizii è passioni. I sceni più terribili di rivolti è rivolti seguitanu, è i campi di Germania eranu inzuppati di sangue.

Martin Luther: Stigmatization through pigeonhole thinking

U turmentu chì Luther avia vissutu tantu tempu prima in a so cellula d'Erfurt oppressa a so ànima duie volte più ch'ellu hà vistu l'impattu di u fanatisimu nantu à a Riforma. I prìncipi cuntinuavanu à ripetiri, è parechji credevanu, chì l'insignamentu di Luther era a causa di a rivolta. Ancu s'è sta accusazione ùn era cumplettamente infundata, ùn puderia solu causari una grande angustia per u riformatore. Que l'œuvre du ciel fût ainsi dénigrée, en l'associant au fanatisme le plus bas, lui semblait plus qu'il ne pouvait endurer. Per d 'altra banda, Muntzer è tutti i capi di a rivolta odiavanu Luther perchè ùn solu s'oppone à i so insignamenti è nigatu a so pretensione à l'ispirazione divina, ma ancu i dichjaravanu ribelli contr'à l'autorità statali. In rappresaglia, l'anu denunziatu cum'è un modestu ipocrita. Paria avè attiratu l'inimicizia di i prìncipi è di e persone.

I seguitori di Roma si rallegravanu in anticipazione di a fatalità imminente di a Riforma, ancu culpisce Luther per l'errori ch'ellu avia fattu u so megliu per curregà. Falsamente affirmannu ch'elli eranu stati inghjuliati, u partitu fanaticu hà sappiutu guadagnà a simpatia di una grande parte di a pupulazione. Comu hè spessu u casu cù quelli chì piglianu u latu sbagliatu, eranu cunsiderati martiri. Quelli chì anu fattu tuttu ciò ch'elli pudianu per distrughje l'opara di a Riforma eranu dunque piati è elogiati cum'è vittimi di crudeltà è oppressione. Tuttu chistu era u travagliu di Satanassu, guidatu da u stessu spiritu di ribellione chì si manifestava prima in u celu.

A ricerca di Satanassu per a supremazia avia causatu discordia trà l'anghjuli. U putente Luciferu, "u figliolu di a matina", dumandava più onore è autorità chì ancu u Figliolu di Diu hà ricevutu; è ùn essendu micca cuncessu questu, hà risolutu di ribellu contr'à u guvernu di u celu. Allora si vultò versu l'ostia angelica, si lagnava di l'ingiustizia di Diu, è hà dichjaratu ch'ellu avia statu assai inghjustu. Cù i so misrepresentations hà purtatu un terzu di tutti l'anghjuli celesti à u so latu; è a so delusione era cusì forte chì ùn pudianu esse corrette; s'attaccavanu à Luciferu è sò stati cacciati da u celu cun ellu.

Dapoi a so caduta, Satanassu hà cuntinuatu u listessu travagliu di ribellione è falsità. Hè travagliatu constantemente per ingannà a mente di e persone è fà li chjamanu u peccatu ghjustizia è ghjustizia peccatu. Quantu successu hà avutu u so travagliu! Quante volte i servitori fideli di Diu sò culpiti di censura è di rimproveru perchè senza paura di a verità ! L'omi chì sò solu agenti di Satanassu sò elogiati è flatati è ancu cunsiderati martiri. Ma quelli chì devenu esse rispettati per a so fideltà à Diu è per quessa sustinuti sò ostracizzati è sottu suspetti è disfidenza. A lotta di Satanassu ùn hà micca finitu quandu fù espulsu da u celu; cuntinueghja da u seculu à u seculu, ancu finu à oghje in u 1883.

Quandu i vostri pinsamenti sò pigliati per a voce di Diu

I maestri fanatichi si lascianu guidà da impressioni è chjamanu ogni pensamentu di a mente a voce di Diu; in cunseguenza sò andati à l'estremi. "Ghjesù", dissenu, "cumanda à i so seguitori di diventà cum'è i zitelli" ; cusì ballavanu per i carrughji, battevanu e mani è si ghjittavanu ancu in a rena. Qualchidunu brusgiavanu e so Bibbie, esclamendu: "A lettera uccide, ma u spiritu dà a vita!" I ministri si cumpurtavanu in a manera più rumorosa è impropria nantu à u pulpitu, à volte ancu saltendu da u pulpitu in a congregazione. In questu modu anu vulsutu praticamente illustrà chì tutte e forme è ordini venenu da Satanassu è chì era u so duvere di rompe ogni jugulu è ancu di mustrà i so sentimenti autenticamente.

Luther hà prutistinatu audaci contr'à queste trasgressioni è hà dichjaratu à u mondu chì a Riforma era completamente diversa da questu elementu disordinatu. Tuttavia, cuntinueghja à esse accusatu di sti abusi da quelli chì vulianu stigmatizà u so travagliu.

Razionalismu, Catholicismu, fanatisimu è Protestantismu in paragone

Luther hà difesu senza paura a verità contr'à attacchi da tutti i lati. A parolla di Diu hà dimustratu un'arma putente in ogni cunflittu. Cù sta parolla hà luttatu contr'à u putere autonuminatu di u papa è a filusufia raziunalista di i sapienti, mentre chì si stendeva solidu cum'è una roccia contr'à u fanatisimu chì vulia apprufittà di a Riforma.

Ognunu di sti elementi cuntrastanti in u so modu invalidate a parolla sicura di prufezia è a saviezza umana elevata à a surgente di a verità religiosa è di a cunniscenza: (1) U raziunalismu deifica a raghjoni è face u criteriu per a religione. (2) Le catholicisme romain réclame pour son souverain pontife une inspiration ininterrompue descendue des apôtres et immuable à travers toutes les époques. In questu modu, ogni tipu di passaghju di fruntiera è a corruzzione hè legittimata cù u santu mantellu di a cummissione apostolica. (3) L'inspirazione riclamata da Müntzer è i so seguitori nasce da nisuna fonte più altu ch'è i capricci di l'imaginazione, è a so influenza mina ogni autorità umana o divina. (4) U veru Cristianesimu, però, s'appoghja nantu à a Parolla di Diu cum'è u grande tesoru di a verità inspirata è cum'è standard è toccu di ogni ispirazione.

da a Segni di i tempi, 25 ottobre 1883

 

Lascià una Comment

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

Aghju accunsentutu à l'almacenamiento è u trattamentu di e mo dati secondu EU-DSGVO è accettà e cundizioni di prutezzione di dati.