A storia di a radiuattività: l'oru da u piombo?

A storia di a radiuattività: l'oru da u piombo?
Adobe Stock - Jo Panuwat D

Cortu è veru à a vita. Di Jim Wood

Tempu di lettura: 2 minuti

Si pudia ringrazià Henri Becquerel per a radiuattività. Ma ùn li hà micca inventatu. Chì era Diu. Henri Becquerel hà ricevutu u Premiu Nobel di Fisica in u 1903 solu per a so "scuperta". Tuttavia, ùn si deve micca dà troppu creditu per questu. A so scuperta hè stata involontaria è accidentale. Stava esaminendu i raghji X quandu l'hà scontru. Ùn avia mai intesu parlà di a radiuattività. Nimu hà avutu, ma i so esperimenti cù i sali di uraniu è i platti fotografichi furnianu evidenza visibile di una forma d'energia finu à quì scunnisciuta.

Henri Becquerel avia da sparte u so Premiu Nobel cù u so studiente Marie Curie. A parolla "radioattiva" hè stata inventata da Marie è u so maritu Pierre. Eventualmente Marie hà ancu eclipsatu a fama di u so mentore quandu hà ricevutu u secondu Premiu Nobel in u 1911.

A radiuattività si trova quandu un atomu inestabile rinuncia una piccula frazzioni di a so energia per ghjunghje à un statu più stabile. Sta trasfurmazioni da un statu menu stabile à un statu più stabile pò esse risultatu in un atomu completamente diversu. Per esempiu, un atomu di potassiu pò turnà in un atomu di calciu quandu emette stu bolt d'energia.

Centu anni fà, i scientisti è i laici entusiastici teorizavanu chì a trasfurmazioni di l'atomi da a radiuattività puderia ancu permette a trasfurmazioni di piombo in oru. In ghjennaghju di u 1922, un articulu apparsu in l'Oakland Tribune intitulatu "U rinascimentu d'oru - Will Man-Made Mineral Make Mining Obsolete?"

Hè risultatu chì u prucessu di trasfurmà u piombo in oru hè teoricamente pussibule, ma hè bisognu di tanta energia chì u costu supera u valore di l'oru ottenutu.

U principiu basicu di a radiuattività mi fascina: u prucessu richiede a liberazione di l'energia. Questa liberazione di energia hà pruduttu una maghjina fotografica in u laboratoriu di Henri Becquerel. Ci hè un prezzu quandu l'atomu cambia da un statu à un altru. L'atomu perde qualcosa per diventà un altru.

A maiò parte di noi sò cum'è atomi inestabile. Vive in stu mondu peccatu ci mette in equilibriu è ci deforma. A maiò parte di noi sò vittime o perpetratori - o in ogni modu i dui. Semu tutti menu di ciò chì u nostru Creatore ci vulia à esse. Ma a trasfurmazioni hè pussibule. Cunduce à l'oru in un sensu spirituale. Quellu chì hà iniziatu u prucessu di a radiuattività pò inizià un cambiamentu in noi chì hè guidatu da u Spìritu Santu. Qualunque cosa avemu da rinunzià in u prucessu, qualunque sia u prezzu, u risultatu finale hè definitu vale a pena.

di www.lltproductions.org (Lux Lucet in Tenebris), Newsletter di marzu 2022

 

Lascià una Comment

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

Aghju accunsentutu à l'almacenamiento è u trattamentu di e mo dati secondu EU-DSGVO è accettà e cundizioni di prutezzione di dati.