Equilibrà a ghjustificazione è a santificazione: sò legale?

Equilibrà a ghjustificazione è a santificazione: sò legale?
Adobe Stock - Photocreo Bednarek

Chì ci vole à mantene i cumandamenti di Diu cù a mo salvezza ? Induve principia u legalismu è induve principia l'anarchia ? Un tema chì hà furmatu assai a storia di a Chjesa Adventista. Di Colin Standish

Tempu di lettura: 13 minuti

Unu di i più grandi sfide chì i cristiani affrontanu oghje hè di truvà l'equilibriu perfettu trà u pirdunu è u Cristianesimu vittorioso. Tutti dui sò solu accessibili per noi per ciò chì Ghjesù hà fattu è cuntinueghja à fà, vale à dì per via di a so morte è u so ministeru cum'è Gran Sacerdote per noi. Supponu chì ci sò quelli chì vulianu mette più enfasi à a ghjustificazione chè à a santificazione; ma ùn pudemu micca fà quessa, perchè questu significaria rigettà a parolla di Diu.

L'anzianu presidente di a cunferenza generale adventista di u settimo ghjornu Robert H. Pierson (1966-1979) m'hà dettu una volta chì ùn hà pridicatu nè ghjustificazione senza santificazione nè santificazione senza ghjustificazione. In l'anni chì sò passati aghju pruvatu à seguità u listessu principiu; un principiu chì vene da a Parola di Diu: u pirdunu è a purificazione sò pridicati inseme in u Vangelu.

A vita ùn pò esse rinnuvata senza u pirdunu di i peccati, perchè a culpabilità è a cundanna ci pesanu ; ma micca cù quellu chì hà rinunziatu a so vita à Ghjesù.

A Fundazione Biblica

A ghjustificazione è a santificazione sò ripetutamente ligati in l'Scrittura. Eccu alcuni esempi di testu: "Ma s'è no cunfessemu i nostri peccati, ellu hè fidu è ghjustu per pardunà i nostri peccati [justificazione] è per purificà di ogni inghjustizia [santificazione]" (1 Ghjuvanni 1,9: XNUMX).

"Perch'elli ponu turnà da a bughjura à a luce, è da u putere di Satanassu à Diu, per ch'elli ponu riceve u pirdunu di i piccati è una eredità trà quelli chì sò santificati per via di a fede in mè." (Atti 26,18:XNUMX NIV)

"È perdonaci i nostri debiti, cum'è noi ancu pardunemu à i nostri debitori [justificazione]. È ùn ci porta micca in tentazione, ma liberaci da u male [santificazione] " (Matteu 6,12: 13-XNUMX) ...

A stessa fede chì ghjustifica ancu santifica. "Sendu ghjustificati da a fede, avemu a pace cun Diu per mezu di u nostru Signore Ghjesù Cristu." (Rumani 5,1: XNUMX)

A Parola di Diu cunfirma chì u sacrificiu ghjustifica è santifica. "Quantu più allora, essendu avà ghjustificatu da u so sangue, seremu salvati da l'ira per ellu!" (Rumani 5,9: XNUMX).

"Sicondu sta vuluntà, simu santificati una volta per sempre per l'offerta di u corpu di Ghjesù Cristu." (Ebrei 10,10: XNUMX)

A ghjustificazione richiede più cà solu u nostru accunsentu; esige una di l'opere più difficili da l'omu. "Prima chì Diu ci pò ghjustificà, hà bisognu di tutti i nostri cori. Solu quelli chì sò sempre pronti per a devozione cù una fede attiva è viva chì travaglia per l'amore è purifica l'ànima ponu esse ghjustificate. "(Selected Messages 1, 366)

Diu dà tuttu !

Ùn facemu micca stu travagliu solu. Facemu a scelta è agisce nantu à questu per esse salvatu, ma Diu dà u putere di fà. "Per quessa, i mo cari - cum'è avete sempre statu ubbidiente, micca solu in a mo prisenza, ma avà assai più in a mo assenza - fate a vostra salvezza cù paura è tremulu. Perchè hè Diu chì travaglia in voi à vuluntà è à fà di u so piacè. " (Filippesi 2,12: 13-XNUMX)

Spessu avemu trattatu solu cù a verità in i nostri capi. Ma hè impurtante chì l'amore è a misericordia di Diu passanu per i nostri cori. Quandu avemu cunsideratu ciò chì Rumani 5 descrizanu: Quantu Diu travaglia per e persone sbagliate è ribelli - unu pò solu maravigliate. Diu hà dimustratu l'amore altruista di l'universu creendu un modu di salvezza per l'omu:

"Ma Diu dimustra u so amori per noi in questu, chì mentre eramu ancu peccatori Cristu hè mortu per noi ... Perchè se mentre eramu ancu nemici, avemu statu cunciliatu à Diu per via di a morte di u so Figliolu, quantu più seremu salvi. da a so vita, avà chì avemu statu cunciliatu. " (Rumani 5,8.10: XNUMX)

Tutti ponu riceve u so amore è grazia. U Signore hà cumpassione per noi in ogni grazia. "U Signore ùn ritarda micca a prumessa, cum'è certi pensanu un ritardu, ma hè pacienza cun voi è ùn vole micca chì nimu perisca, ma chì tutti venenu à u pentimentu." (2 Petru 2,9: XNUMX).

A grazia di Diu hè illimitata - abbastanza per ogni esse umanu. "Ma a grazia di u nostru Signore abbundava ancu di più, cù a fede è l'amore chì sò in Cristu Ghjesù." (1 Timoteu 1,14:XNUMX).

1888, una tappa

In i primi anni di a nostra fraternità ci era persone chì predicavanu a lege è u sàbatu cù evidenza solida. Ma avianu scurdatu di a fede chì Ghjesù hà exemplificatu per noi è per mezu di quale solu pudemu guardà a lege di Diu.

Questu hè vinutu in i sermoni di Ellet Wagoner à a Cunferenza Generale di u 1888. Dopu à u 1888 altri anu pridicatu ancu a ghjustificazione per a fede. Stu missaghju appiccicatu à a lege è à e dichjarazioni chjaru di l'Scrittura: Solu quelli chì guardanu a lege entreranu in u regnu di i celi. "Ma s'è vo vulete entre in a vita, guarda i cumandamenti." (Matteu 19,17:1) "È quellu chì guarda i so cumandamenti ferma in Diu, è Diu in ellu." (3,24 Ghjuvanni XNUMX:XNUMX).

Hè precisamente stu putere per a vittoria chì hè datu da Diu. Tuttavia, l'insignamenti è e pratiche legali è senza lege ci causanu prublemi.

Ci ritruvemu ?

Quì vogliu paragunà a verità di Diu cù l'errori fatali di u legalismu è di l'anarchia [cf. vede a tavula à a fine di questu articulu]:

1. U misteru di u putere di Diu
Ci hè solu un modu per i santi di mantene a lege, è chì hè solu quandu Ghjesù dwells in elli, da u so putere. "Vivu, ma micca eiu, ma Cristu vive in mè. Per ciò chì aghju campatu in a carne, aghju campatu da a fede in u Figliolu di Diu, chì m'hà amatu è hà datu ellu stessu per mè. "(Galati 2,20:XNUMX)

Sfurtunatamente, u legalistu prova di mantene a lege senza lassà chì a so vita riempia a so vita di ogni ghjornu cù u putere chì Ghjesù ci hà mostratu unicu. Sta devozione hè chjaramente descritta da Ghjacumu: "Sottomettetevi dunque à Diu. Ma resiste à u diavulu ! È fughjerà da voi. " (James 4,7:XNUMX Elberfelder)

Per d 'altra banda, a persona senza lege pensa chì seguità i cumandamenti di Diu ùn hà nunda di fà cù a salvezza. In regula, crede ancu chì a lege ùn pò esse guardata in tuttu, ancu s'ellu duvemu veramente fà tuttu ciò chì pudemu per ghjunghje u scopu.

2. Una materia di mutivu
I santi guardanu a lege perchè amanu à Ghjesù. "Per l'amore di Cristu ci costringe." (2 Corinti 5,14:XNUMX)

U licite mantene a lege per esse salvatu da ella. Ancu l'opere sò parti di a vita di un cristianu cunvertitu, ùn hè micca salvatu da a realizazione. "Per via di a grazia, avete statu salvatu per via di a fede, è micca da voi stessu: hè u rigalu di Diu, micca di l'opere, affinchì nimu ùn si vantassi. Perchè simu u so travagliu, creatu in Cristu Ghjesù per e opere boni, chì Diu hà preparatu in anticipu per andà in elli. " (Efesini 2,8: 10-XNUMX)

Per d 'altra banda, u fora di a lege pensa chì hè licite s'ellu prova ancu di mantene a lege. Ma a Bibbia dice chjaramente: Senza impegnu ùn ci hè salvezza. 'Struvate per entre per a porta stretta ; perchè parechji, vi dicu, cercheranu d'entra, è ùn puderanu micca » (Luca 13,24:XNUMX).

3. Amore u peccatore, odià u peccatu
I santi imiteranu à Ghjesù. Odiava u peccatu, ma amava u peccatore. Dunque, cù a massima cumpassione, puderia dì à a donna pigliata in adulteriu: "Nè ùn vi cundannaraghju; andate, è ùn peccate più.» (Ghjuvanni 8,11:XNUMX) Ancu se u peccatu ferisce à Ghjesù, hà pietà di u peccatore. Questu hè diventatu particularmente chjaru cù a donna à u pozzu di Ghjacobbu, Nicodemu, i publicani è i discìpuli.

U legalisticu tende à odià u peccatu è u peccatore. Spessu cundanna senza pietà quelli catturati in i so peccati. Ellu vede i peccati di l'altri à traversu una lupa, ancu s'ellu sapi chì hà assai per superà ellu stessu.

Per d 'altra banda, u fora di a lege agisce cù "generosità" liberale. Ellu dice chì ama u peccatore, ma à u stessu tempu scusa u peccatu. Ùn hè raru chì qualchissia cusì mette u so bracciu intornu à un peccatore chì deve cunfessà seriamente è lamenta amaramente u so peccatu, è assicurallu: "Ùn vi preoccupate micca! Diu ti ama è capisce. " Una tale attitudine hè periculosa. Sfurtunatamente, u senza lege tende à cundone a vita di u peccatore è cundannà quelli chì campanu in armunia cù Diu.

4. Liberazione da i peccati
I veri cristiani ùn dicenu mai di esse perfetti, ancu s'ellu sò vittorie ghjornu dopu ghjornu cù u putere di Ghjesù. Diu hà dettu chì Job era perfettu: "Allora u Signore disse à Satanassu:" Avete cunsideratu u mo servitore Job? Perchè ùn ci hè nunda di tali cose nantu à a terra, un omu cusì irreprensibile è ghjustu, chì teme à Diu è fughje u male! " (Job 1,8: 9,20) Ma Ghjobbu hà avvistatu di u periculu di a perfezione apparente: "Se mi ghjustificu, ùn aghju micca solu u mo mio. a bocca cundanna, è s'ellu ùn sia senza culpa, ma mi dichjarà sbagliatu. Sò senza culpa, ma ùn aghju micca cura di a mo ànima; Disprezzu a mo vita. " (Job 21: XNUMX-XNUMX)

Ci era tempi in a vita di l'omi santi di Diu, quandu ùn anu micca guardatu à Diu è s'imbazzavanu. Allora cunfidanu cun gratitudine in a prumessa truvata in 1 Ghjuvanni 2,1: XNUMX: "I mo figlioli, vi scrivu questu per ùn peccate micca. È se qualchissia pecca, avemu un avvucatu cù u Babbu, Ghjesù Cristu, chì hè ghjustu ".

L'esperienza di u ghjuridicu hè descritta in Rumani: "Perchè ùn sò micca ciò chì aghju fattu. Perchè ùn aghju micca fà ciò chì vogliu; ma ciò ch'o odiu u facciu... Per u bonu chì vogliu ùn aghju micca ; ma u male ch'ùn vogliu micca, ch'e aghju fattu.» (Rumani 7,15.19:7,24) Ùn meraviglia ch'ellu esclame: «Disgraziatu! Quale mi riscattarà da stu corpu morente? " (Rumani XNUMX:XNUMX)

Sfurtunatamente, ùn hà ancu trovu a risposta vera à a quistione di a salvezza, chì hè di cunsacrà a so vita à Ghjesù: "Grazie à Diu per mezu di Ghjesù Cristu, u nostru Signore!" (vers 25). "Ma grazie à Diu chì dà. noi a vittoria per mezu di u nostru Signore Ghjesù Cristu " (1 Corinzi 15,57:XNUMX)

Questu porta u legalista à l'autoghjudiziu, a frustrazione, u scoraggiamentu è altri prublemi psicologichi; certi sò diventati cusì disperati chì o lascianu a cumunità di u Cristianesimu o si suicidanu. Di tutte e persone, u legale hè u peghju.

L'esperienza di u banditu hè simile è ancu diversa. Cum'è u legalista, ùn pò micca guardà a lege perchè crede chì i santi cuntinueghjanu à peccatu finu à chì Ghjesù vene. Ùn soffre micca di a frustrazione o di i prublemi psicologichi di u legale; hè perfettamente cunfortu in a so sicurità carnale. Terribile, però, hè u turmentu è a disgrazia di u ghjornu di u Ghjudiziu, quandu si capisce infine ch'ellu hè persu.

"Per quessa, li cunnosci per i so frutti. Ùn tutti quelli chì mi dicenu: Signore, Signore, entreranu in u regnu di i celi, ma quelli chì facenu a vulintà di u mo Babbu chì hè in i celi. Parechji mi diceranu in quellu ghjornu: Signore, Signore, ùn avemu micca prufetizatu in u vostru nome ? Ùn avemu micca cacciatu i spiriti maligni in u vostru nome ? Ùn avemu micca fattu parechji miraculi in u vostru nome ? Tandu li cunfessu : ùn vi aghju mai cunnisciutu ; Alluntanate da mè, malfattori.» (Matteu 7,20:23-XNUMX)

5. Pace, farsa pace o lite
I santi anu una grande pace : « Grande pace anu quelli chì amanu a to lege ; ùn inciamparanu micca. " (Salmu 119,165: XNUMX)

U legale soffre di culpabilità, frustrazione è fallimentu; cade una volta è torna in u peccatu è a disperazione prufonda. Ùn manca u putere di u Messia per assicurà u pirdunu è cù quale resiste à u male. "Quellu chì nega u so peccatu ùn hà micca successu; ma quellu chì li cunfessa è l'abbandunarà, riceverà misericordia. " (Proverbi 28,13:XNUMX).

I fuorilegge campanu in sicurezza carnale. Qualchidunu si ricorda sempre quandu a "nova teologia" fascinava parechji membri di a nostra congregazione, quandu di colpu ci era più maquillaje è ghjuvelli. U vinu è altre bevande alcoliche anu aumentatu. Hè stata ritenuta chì i libri di u Spìritu di Prufezia eranu troppu legale. Qualchidunu li vendenu, altri li brusgiavanu. U sàbatu hè statu pigliatu à a ligera, è a decima era legale, uni pochi dicenu. Parechji abbandunonu a nostra fraternità è si uniscenu à e chjese di a Bona Nutizia, dopu à e chjese cadute di Babilonia - è infine abbandunonu u Cristianesimu. Chì risultatu tragicu !

6. Vita eterna
I santi erediteranu a vita eterna, ma micca perchè a meritanu. Innò, cantanu: "Dignu hè l'Agnellu chì hè statu immolatu." (Apocalisse 5,12:XNUMX) Sò sapienti di a so propria indignità. Perchè solu Ghjesù hè degnu, metteranu à i so pedi a corona di vita ch'ellu mette nantu à elli.

A so vita hè cusì cumpletamente cunghjunta cù Ghjesù chì ùn si capiscenu micca chì i so atti d'amore unu per l'altru pruvò a so vera cunversione. Hè per quessa chì Ghjesù li dice: "In verità, vi dicu, tuttu ciò chì avete fattu à unu di questi più minimi di questi i mo fratelli, l'avete fattu à mè." (Matteu 25,40:XNUMX).

Sò veramente nati di novu: "Se avete purificatu a vostra ànima in ubbidienza à a verità à l'amore fraternu senza tinta, allora amate sempre l'un l'altru da un core puru! Perchè tù sì natu di novu, micca da a sumente peribule, ma da a sumente immortale, à dì da a parolla viva di Diu, chì dura. " (1 Petru 1,22: 23-XNUMX)

Chì tristu chì i banditi è i legali si battenu ferocemente è cundannanu l'un l'altru. À a fine scopreranu chì u so destinu hè listessu. Nisunu di elli camparà per sempre.

Hè definitivamente u tempu, u Vangelu eternu, u missaghju Cristu a nostra ghjustizia, per pridicà cusì chjaramente chì u legalisticu è l'ilegale vi vede i difetti in i so pusizioni - vede chì a so vita eterna hè in periculu. Chì tutti eventualmente vedanu u modu maravigliu di Ghjesù: u Salvatore hè mortu per ghjustificà è santificà. Avemu sperimentatu sta ghjustificazione è a santificazione appena avemu a fiducia chì Diu ci perdona è Ghjesù ci pò rinnuvà.

Pregu à i legittimi chì sò frustrati da u fallimentu di a so vita legale : resistite à a tentazione di attraversà u ponte traditore chì attraversa a strada stretta di a vita eterna è porta à u campu di i fora di leghji ! Piuttostu, chì Ghjesù vi ​​dà ogni ghjornu! Dumandate ogni matina per u so putere di cunquistà tutte e tentazioni è l'inganni di Satanassu !

Sò chì aghju bisognu di sta preghiera stessu perchè cunnoscu e mo parechje debule. Per ogni ghjornu, questu ghjornu stessu, chì aghju ricevutu da Ghjesù, dumandu a so forza per resiste à u male quandu sò tentatu - perchè aghju bisognu di u putere illimitatu di u celu per prevale.

È à u fora di a lege, pregu: ùn sia micca cusì spaventatu da a facciata senza significatu di a vostra vita chì attraversà a strada di ghjustificazione, andate à u campu legale, è pensate chì pudete campà perfettamenti, affittendu à u putere umanu. Hè impussibile ! Solu u putere di Diu è ciò chì Ghjesù hà fattu è face pò pardunà è rinnuvà. Chì solu pò guidà l'omi è e donne in u regnu di u celu.

legalesantifuorilegge
strive à mantene a lege senza si rende cumplettamente à Ghjesù ogni ghjornumantene a lege perchè Ghjesù hè in elli
campà è mantene a lege quì
ùn crede micca chì unu deve ubbidì à a lege per esse salvatu
vulete mantene a lege per esse riscattatamantene a lege perchè Ghjesù li ama
motivatu à fà cusì
crede chì hè licite di sforzà di mantene a lege
odià u peccatu è u peccatoreodià u peccatu ma ama u peccatoreamate u peccatore è perdona u peccatu
fallu in i so sforzi per mantene a legesò vittorie ghjornu per ghjornu à traversu u putere di Ghjesù, ma mai pretendenu à esse perfettucuntinuà à peccatu finu à chì Ghjesù vene
lotta cù a culpabilità, a frustrazione è u fallimentuavè una vera pacecampà in securità carnale
perde a vita eternariceve a vita eternaperde a vita eterna

Un pocu accurtatu.

Prima publicatu in alimanu in: A nostra basa solida, 2-1997

A fine: A nostra Fondazione Firma, ghjennaghju 1996

Lascià una Comment

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

Aghju accunsentutu à l'almacenamiento è u trattamentu di e mo dati secondu EU-DSGVO è accettà e cundizioni di prutezzione di dati.