Dieci artefatti provanu a realità di l'esodu biblicu: a scienza hè sempre riluttante à fà

Dieci artefatti provanu a realità di l'esodu biblicu: a scienza hè sempre riluttante à fà
David Rohl è Timothy Mahoney vedenu una replica di a stele Merenptah in Tebe induve l'uriginale hè statu trovu. (© 2014 Patterns of Evidence LLC.)

Ghjesù disse: "Se avete cridutu in Mosè, avete ancu cridutu à mè; perchè hà scrittu annantu à mè. " (Ghjuvanni 5,46:XNUMX) Di Steven Law

Questu articulu hè una traduzzione di l'inglese originale (vede a fonte sottu). Tutti i diritti di testu è imagine appartenenu à l'autori indicati.

Riassuntu: U cuntu di l'Esodu di a Bibbia hè unu di i fundamenti di a storia biblica. Eppuru hè relegatu guasi sanu sanu à u regnu di a fantasia da a maiò parte di i scientisti. Puderia esse chì stu scetticismu vene da a ricerca di l'Esodu in l'epica sbagliata ? Questa lista di deci pezzi notevoli di evidenza per u registru biblicu suggerisce chì: L'Esodu hè accadutu seculi prima di ciò chì hè generalmente presuntu.

"Allora Mosè disse à u pòpulu: Ricurdatevi di u ghjornu chì site surtitu da l'Egittu da a schiavitù, perchè u Signore vi hà purtatu fora di quì cù una manu putente. " (Esodu 2: 13,3)

Pochi tematichi sò cuntruversu quant'è se u cuntu biblicu di l'esodu di l'Israele da l'Eggittu hè un fattu storicu. U campu di l'archeologia hè permeatu da i studiosi chì fondamentalmente interroganu questu. Ma puderia sta vista vene da circà l'evidenza in u periodu di tempu completamente sbagliatu?

Ricertamenti, un articulu di Ariel David apparsu in Haaretz, cunzidiratu da alcuni cum'è u ghjornu israelianu più influente è rispettatu; u tìtulu era, "Perchè eravate (micca) schiavi in ​​Egittu: L'antichi ricordi daretu à u mitu di l'exodu. "L'articulu poi stabilisce a vista di i principali archeologi chì questu avvenimentu biblicamente arregistratu ùn hè mai accadutu. Unu di i so paragrafi più significativi leghje:

"Intantu, i circadori anu accunsentutu per decennii chì ùn ci hè micca evidenza chì a storia di l'Esodu torna à un avvenimentu storicu specificu. Hè assai più un mitu primariu di u populu ebraicu, chì hè statu custruitu, editatu, scrittu è riscritto durante seculi è cuntene diverse strati di tradizione, sperienza è memoria.

Questa valutazione standard deriva da una apparente mancanza di evidenza per u spettru tutale di l'avvenimenti in u periodu di l'Esodu, da a descrizzione biblica di l'arrivu di l'Israele in Egittu à u schiavitù, quand'elli anu cresciutu enormamente in numeru, à u so esodu di massa da una terra devastata da pesti, à cunquistà a terra prumessa di Canaan dopu à 40 anni di vagabonda.

In fatti, ùn ci hè nunda di evidenza se unu cunvenzionalmente assigna l'esodu à l'epica di u faraone più putente di l'Egittu Ramses II durante u Novu Regnu, vale à dì soprattuttu à u 13u seculu aC. Tuttavia, cum'è a film Modelli di Evidenza: Esodu mostra, un mudellu impressiunanti pò esse dimustratu in una epoca precedente chì si adatta esattamente à u cuntu biblicu. Se l'Esodu hè accadutu in questu periodu prima, pruvucaria chì a vista di a maiò parte differisce da a cronologia biblica, chì e date storichi di l'antichità è i strati archeologichi in a regione sò diffirenti, o una cumminazione di i dui.

10 artefatti indicanu a storicità di l'Esodu

Eccu una lista di deci riferimenti archeologichi; Millioni di fatti è artefatti sustene a storia biblica.

Merenptah Stele
Casa di a sala media in Auaris
Bahr Yussef
Iscrizioni proto-sinaitiche
Papirus di Brooklyn
Anellu di nome YHWH Shasu
Rilievu di basa di Berlinu
Palazzu, Tomba è Statua di un Altu Funzionariu Semiticu
Ipuwer papirus
Mura di Gerico

1. Merenptah Stela


A seccione di u Merenptah Stela. A parolla Israele hè evidenziata. (© 2014, Patterns of Evidence LLC.)

In u 1896 l'egittologu hà scupertu Flinders Petrie u Merenptah Stele. Hè l'artefattu più famosu di a storia biblica da u tempu di l'Esodu. Hè generalmente datata à u 1208 aC. Hè statu custruitu in u quintu annu da u faraone Merenptah, figliolu di Ramesse II. U munumentu pruclama e vittorie militari nantu à una quantità di nemichi, cumpresu u populu d'Israele à u nordu di l'Eggittu.

Per più di un seculu, questa era a più antica iscrizzione cunnisciuta chì citava Israele. Mostra chì l'Israele eranu digià in Canaan à questu puntu, cusì secondu a cronologia biblica anu da esse abbandunatu l'Eggittu almenu 40 anni fà. L'eruditi chì crèdenu in un esodu di Ramses u vedenu com'è evidenza di un attaccu egizianu pocu dopu chì l'Israele ghjunghjenu in Canaan. In a Bibbia, però, ùn ci hè micca riferimentu à un cunfrontu cù l'Eggittu durante a cunquista riescita di Canaan. Chì a stele ancu Israele digià cum'è una putenza stabilita in u paese indica chì l'esodu è a cunquista deve esse accadutu assai prima.

2. Casa di a sala media in Auaris


Ricostruzione di una casa in stile sirianu in Auaris. (© 2014, Patterns of Evidence LLC.)

Almenu 650 anni prima chì a stele Merenptah hè stata eretta, si trova in u Delta di u Nilu in Egittu à u situ archeologicu di Auaris una casa in stile sirianu. I so resti sò stati scavati da una squadra austriaca guidata da Manfred Bietak, chì l'identificò cum'è casa di u centru identificatu. Faceva parte di un insediamentu semiticu custruitu nantu à pasture pristine nantu à unu di i rami di u Nilu. Un esame di e scuperte culturali hà dimustratu chì un populu di Canaan deve esse stallatu quì cù u permessu di l'Egiziani - perchè a cumunità próspera ùn era micca circundata da un muru.

In a Bibbia, Abraham era vinutu da Haran in u nordu di Siria. U so figliolu avia ancu pigliatu a so sposa da quì, è u so figliolu Ghjacobbu avia campatu in Haran per 20 anni, induve sò nati i so primi 11 figlioli. Quandu Ghjacobbu si trasfirìu in Egittu cù a so famiglia è i bandi durante una siccità, Faraone li dete a megliu terra in Egittu per pasce. A casa in stile sirianu hè custruita esattamente in a manera chì si aspittàva di un principe di sta tribù.

3. U Canale di Ghjiseppu (Bahr Yussuf)


U Canale di Ghjiseppu (Bahr Yussuf) in Egittu corre parallelu à u Nilu. (© David Down, cortesia)

In u stessu periodu di u Regnu Mediu cum'è quellu di a Casa di u Sala Mediu (a XII Dinastia d'Egittu), hè statu custruitu un canale chì corre parallella à u ramu principale di u Nilu per 12 km prima di sviutata e so acque in u Bacinu di Fayum. Ùn avemu micca registru di ciò chì era chjamatu allora, ma u so nome arabu data di più di un millenniu è hè HYPERLINK ".https://de.wikipedia.org/wiki/Bahr_Yusuf"Bahr Yussuf o Mare di Ghjiseppu.

Ghjiseppu hè statu fattu secondu omu in tuttu l'Eggittu per l'interpretazione di i sogni di Faraone nantu à una carestia di sette anni. Stu nome puderia esse basatu annantu à una tradizione più antica chì Ghjiseppu hà custruitu u canali in preparazione per a Gran Famine ? In Egittu, i fami sò accaduti à livelli d'acqua estremamente bassi o alti durante l'inundazione annuale di u Nilu. Un canale di diversione à un reservoir avissi statu di grande aiutu in i dui casi.

4. Iscrizioni proto-sinaitiche


Mina L à Sarabit al-Chadim, induve sò state scuperte antiche iscrizioni semitiche (© David Rohl, cortesia)

Un'altra scuperta hè stata fatta da Flinders Petrie è a so moglia Hilda in a penisula di Sinai, induve l'antica Egittu hà minatu u ramu è u turchese. In u situ di scavi di Sarabit al-Chadim anu trovu iscrizioni cù una scrittura prima scunnisciuta, cunnisciuta cum'è protosinaiticu s'hè cunnisciutu. Cum'è in u filmu Modelli di Evidenza: A Controversia di Mosè mostratu, hè statu l'alfabetu più anticu in u mondu, da quale tutti l'alfabeti muderni sò evoluti.

Hè ancu affascinante chì queste iscrizioni sò state scritte in una lingua semitica. In più, appariscenu prima in u Regnu Mediu, in u Sinai è in u core di l'Eggittu, versu u tempu chì Ghjiseppu è a so famiglia entranu in Egittu, è sparì da l'Eggittu dopu à u tempu di l'Esodu. Scrizzioni in u listessu stile (chjamatu Proto-Canaanite quandu si trovanu in Canaan) apparsu dopu in Israele. Certi studiosi anu suggeritu chì questi scritti sò in fattu una prima forma di ebraicu. Perchè anu decifratu e parolle è i missaghji ebraici in questu.

5. Papiru di Brooklyn


I piatti di Brooklyn Papryus IX è VIII cù i nomi Shifra, Asher, Menachem è Issachar evidenziati quì. (© Images da u Museu di Brooklyn, cortesia di u libru A Papyrus of the Late Middle Kingdom)

Unu di l'argumenti più cumuni utilizati contr'à u cuntu biblicu di l'Esodu hè a mancanza di evidenza di una populazione massiva di schiavi semiti in Egittu à l'epica di Faraone Ramesse. Tuttavia, in u principiu di u Regnu Mediu (XIII dinastia) si trovanu insediamenti semitici in tuttu u nord-est di u Delta di u Nilu. Un documentu più à u sudu à l'epica lista quasi un centu di schiavi da un unicu pruprietariu: a maiò parte di elli semiti.

A Bibbia dice chì l'Israele eranu cusì numerosi chì si sparghjenu in tuttu l'Eggittu. Tutti i ducumenti da u Delta di u Nilu sò avà putriti perchè l'inundazione di u Nilu hà inundatu l'area annu per millaie d'anni. Dunque ùn avemu micca scritti scritti da u delta egizianu. Ma a lista di schiavi da u sudu cuntene decine di schiavi cù nomi biblichi cum'è Shifra (questu hè ancu u nome di una levatrice ebraica in u contu Exodus), Asher è Issachar.

6. YHWH Shasu cartouche


Parte di i resti di l'anticu tempiu di Soleb (© Justin Ames, cortesia) è una ricustruzzione di u pilastru cù l'inscription cartouche "YHWH's Shasu". (© Benny Bonte, cortesia)

U contu Exodus registra (in Exodus 2: 5,2) chì Faraone ùn avia mai intesu parlà di u Diu di Israele YHWH. Ma più di centu anni prima di Ramses II, i nemichi di l'Egittu sò stati scritti in una iscrizzione di Faraone Amenhotep III in l'anticu tempiu di Soleb in u Sudan mudernu. listatu, è unu di i nemichi mintuvati sò i Shasu YHWHs, chì significa "i nomadi di YHWH". Questa hè a più antica iscrizzione cù u nome "YHWH". Mostra chì l'Esodu deve esse prima di quellu tempu perchè u Diu d'Israele ùn era più scunnisciutu à i faraoni dopu.

7. Rilievu di basa di Berlinu


U pedestal di Berlinu cù u nome anellu à a diritta chì mintuvà Israele. (© Peter van der Veen, cortesia)

A stele di Merenptah ùn hè più l'evidenza più antica di u nome "Israele" in scritti antichi. U rilievu di a basa di Berlinu cuntene una seria di cartouches (anelli di nome), ognuna raffigurante un prigiuneru, cù i nomi di i populi ostili di a regione Canaan. U cartuccia ghjustu hè dannatu. Una ricustruzzione di u cartucciu da l'egittologhi tedeschi Manfred Görg, Peter van der Veen è Christoffer Theis hà dimustratu chì u nome "Israele" hè implicatu. A data di l'artefattu hè disputata. Ma a maiò parte di Ramses hè di circa un seculu. Se u Israeliti eranu digià in a regione Canaan à quellu tempu s'era stallatu, l'esodu deve esse accadutu almenu 40 anni prima.

8. Palazzu, Tomba è Statua di un Altu Funzionariu Semiticu


Ricostruzione di una statua di un alto ufficiale semitico da una tomba piramidale di Auaris. (© 2014, Patterns of Evidence LLC.)

Dopu chì a casa di a sala centrale hè stata demolita in Auaris, un novu palazzu hè statu custruitu per un altu ufficiale semiticu. A Bibbia dice chì Ghjiseppu fù assai ricumpinsatu per salvà l'Eggittu da a fame. Puderia stu palazzu esse parti di quella ricumpensa ? Daretu à u palazzu ci sò 12 tombe principesse cù cappelle assuciate. Una di queste tombe si distingue perchè hè a forma di una piccula piramide. C'era una statua di i sepolti in a cappella funeraria. Questu hà caratteristiche semitiche-canaanite è una gonna culurita.

9. Papirus Ipuwer


U Papiru Ipuwer (© National Museum of Antiquities, Leiden, cù permessu)

Un altru argumentu cumuni contr'à l'Esodu Biblicu hè chì i ducumenti egiziani di l'epica di Ramses ùn anu micca registratu u disastru di l'Esodu. E catastrofi chì l'Egittu hà sappiutu eranu cusì gravi chì a sucità duverebbe esse colapsata. In fatti, ogni maghjina da e pesti di l'Esodu - da i locuste à i rane à a grandina è l'acqua chì si trasforma in sangue - hè aduprata in l'Apocalisse per descriverà i ghjudizii di u tempu di a fine.

Un papiru da u Museu di Leiden in Olanda parla di un tempu di grande catastrofa in Egittu è di u caosu chì s'hè seguita quandu l'ordine suciale prevalente hà colapsatu. Cunnisciutu cum'è Ammonizioni di un orfanu egizianu è ancu cum'è u Papiru Ipuwer, cuntene diverse dichjarazioni chì ricordanu chjaramente u cuntu di l'Esodu. U fiumu si trasforma in sangue, bughjura, tuttu si trova in ruine, lamentazioni in tutta a terra, innumerevoli morti è schiavi chì piglianu tuttu ciò chì ponu truvà. I schiavi portanu oru, argentu è petri preziosi. A Bibbia registra chì quandu l'Israele abbandunonu l'Egittu, anu dumandatu argentu, oru è petre preziose, è l'Egiziani anu cumpiatu. Più infurmazione nantu à questu è altri artefatti in questa lista ponu esse truvati in u libru Modelli di Evidenza: L'Esodu pò esse cacciatu.

Mentre chì certi studiosi sò preoccupati di a datazione di u Papiru Ipuwer in u Museu di Leiden (XIX Dinastia - Novu Regnu) è altri speculanu in quantu à ciò chì u documentu puderia esse dicendu (a maiò parte pensanu chì si tratta di u colapsu di u Vechju Regnu), hè ma a quistione di quandu u testu hè statu uriginale scrittu. I studienti muderni accunsenu chì a nostra copia hè da un testu scrittu à a fine di u Regnu Mediu - questu seria coherente cù altri artefatti chì indicanu un esodu biblicu. Per esempiu, u rapportu cita chì e piramidi sò stati custruiti. Tuttavia, a custruzzione di e piramidi era digià ghjunta à a fine versu a fine di a 19a dinastia.

10. Muri di Ghjericu


U muru esternu scupertu durante i scavi di Jericho. (dominu publicu)

L'accusazione più flagrante contr'à u cuntu di l'Esodu di a Bibbia hè a mancanza di evidenza per a cunquista di Canaan 40 anni dopu à l'Esodu. In ogni casu, l'evidenza per u cuntu biblicu si trova di novu, ancu seculi prima di l'epica di Ramses.

L'esempiu più vivu hè i mura di Jericho. A Bibbia dice ch'elli sò cascati mentre l'Israele marchjavanu intornu à a cità, sonendu e so trombe è gridendu di gioia. Tandu avarianu brusgiatu a cità. L'archeologi anu nutatu chì l'alti mura di a cità s'hè cascatu in u pendiu di a muntagna. In questu modu, l'Israele puderanu aduprà cum'è una rampa per invadisce a cità. Una strata assai grossa di u focu indica una temperatura assai alta chì hè accaduta in un focu dopu chì u muru hà colapsatu. L'archeologi sò cunvinti chì a cità hè stata intenzionalmente incendiata da u nemicu. I granari pieni indicanu un brevi periodu di assediu dopu a cugliera di primavera. Questu currisponde à u cuntu biblicu di un brevi assediu pocu dopu a Pasqua.

U dibattitu continuarà in quantu à a data esatta di a distruzzione finale di Jericho, ma l'indici si adattanu chjaramente à i numerosi dettagli specifichi truvati in a Bibbia. È tuttu hè accadutu seculi prima di a datazione standard di l'Esodu à u tempu di Ramses.

Interrogazione di paradigmi è premesse stabiliti pò revelà novi alternative è mudelli. Sò sempre esistiti, ma sò stati trascurati. Questa dumanda puderia ancu purtà à u fattu chì a maiò parte di i studiosi accetteranu prestu u cuntu di l'Esodu cum'è a realità storica. - Continua à pensà !

Patterns of Evidence, newsletter 1 June 2019

I dui filmi di Patterns of Evidence: L'esodu è a polemica di Mosè pò esse acquistatu in Internet cum'è DVD o scaricate. E versioni tedesche sò da l'editore www.inner-cube.de apparsu.

Lascià una Comment

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

Aghju accunsentutu à l'almacenamiento è u trattamentu di e mo dati secondu EU-DSGVO è accettà e cundizioni di prutezzione di dati.