U ghjudice è u sumere : una muntagna assai speziale

U ghjudice è u sumere : una muntagna assai speziale
unsplash.com - Alfredo Mora

Perchè Ghjesù hà sceltu stu animali particulari? Di Stephan Kobes

Tempu di lettura: 12 minuti

I gridi eccitati di osanna risonanu in l'aria. I curiosi curiosi si precipitano da tutte le direzioni per vederlo. Taglianu prestu un ramu di palma per rende umagiu à st'omu. Ùn era micca dettu chì questu era u novu rè d'Israele ? Quì vene. Circundatu da i so cumpagni più fideli, cavalca a strada nantu à un ghjovanu sumere. U so nome hè Ghjesù. Avete intesu parlà assai di ellu. Era u mumentu tantu aspittatu avà quandu ellu s'amparava di u sceptre di a nazione ?

Sapemu bè a scena. Quandu ellu andò in Ghjerusalemme quellu ghjornu, l'ultimu capitulu - l'impurtante - di u travagliu di a so vita rivoluzionaria s'hè apertu davanti à Ghjesù. U prufeta Zaccaria avia annunziatu chì un rè putente cavalcava un ghjornu in a Cità Santa nantu à un ghjovanu sumere : « Rallegrate assai, o figliola di Sion ; rallegrati, o figlia di Ghjerusalemme! Eccu, u vostru rè vene à tè; Hè ghjustu è Salvatore, umile è cavalcatu nantu à un sumere, è quellu nantu à un puledro, un sumere ghjovanu. " (Zaccaria 9,9: XNUMX).

Un sumere pè u messia ?

In fattu, quellu ghjornu Ghjesù hà sceltu un sumere "in cui nimu ùn avia mai pusatu" (Luca 19,30:XNUMX). Allora, mentre ch'ellu andava in Ghjerusalemme quellu ghjornu, a folla in attesa hà vistu cum'è un signu di u regnu di u Messia chì vene. Ma perchè Diu hà sceltu un sumere per fà questu? Diu hà cunnessu à un scopu più profundo? Chì ci hè questu animali chì li permette di purtari u Messia-Rè tantu aspittatu à a so inaugurazione ?

U sumere hè statu longu un animale impurtante in l'Oriente. Cum'è una bestia di carica è cavallu di travagliu, era una parte integrante di a vita di ogni ghjornu (Genesi 1:42,26; 45,23:1; 16,20 Samuel 2:16,1.2; XNUMX Samuel XNUMX:XNUMX). Calchì volta silenziu, qualchì volta gridava forte, u sumere si vedeva è si sentia in paese è in paese. A ghjente hà apprezzatu: vuluntà di travaglià, duru è affidabile quant'ellu era, era un excelente travagliadore. Ma u sumere hè veramente assai più cà un purtellu paziente ! Questa criatura frugale, intelligente è gentile hè un veru maestru di u cambiamentu : puderia avè campatu una bona vita cum'è u guvernatore di a steppa luntanu da ogni civilisazione. Mais il a renoncé à cette liberté pour se distinguer comme un serviteur de l'humanité.

Da capu à servitore

Un capu di a steppa ? Iè! U sumere salvaticu pò affruntà una grande privazione è viaghjà longu distanzi. Si passa cun pocu cibo è acqua, è pò suppurtà ancu un grande calore. Ces qualités lui ont valu le titre honorifique de « roi du désert » parmi les experts. Grazie à queste qualità, u sumere salvaticu hè ancu usatu in e Sacre Scritture cum'è un simbulu di libertà:

» Chì hà liberatu l'asine salvaticu, chì hà alluntanatu i so ligami. L’aghju datu a steppa da campà, i salini da campà. Ride di u rumore di a cità, ùn sente micca i gridi di u cunduttore. "(Job 39,5: 7-XNUMX NIV)

U sumere salvaticu ama a libertà. Pò ancu campà una vita assai bona da ellu stessu. Ùn hè micca maravigghiusu, dunque, chì a so contraparti domestica – u sumere – hè sempre stata truvata cum'è un servitore fidu à u latu di l'omu ? Iè! Ma hè precisamente ciò chì hà fattu u sumere cusì spiciale, facendu un simbulu apprezzatu di u travagliu è di u prugressu.

Nisun prugressu senza u sumere

Pudete truvà lu in tuttu u mondu. Hè in ogni paese, in ogni cuntinente. Ancu in l'età più scura, u sumere liberava vuluntà l'omu da u travagliu più pisanti : cum'è mezu di trasportu, in l'agricultura, è in a pruduzzione di merchenzie impurtanti. In questu modu, u battu leale à l'orecchie longu hà fattu un grande travagliu è hà ghjucatu un rolu chjave in u fiorente di civilisazioni intere.

Allora cumu ùn l'avemu più vistu oghje ?

Un scambiu ingrate

Per un bellu pezzu, u sumere era cunsideratu u megliu modu di trasportu. Ma cù l'invenzione di i dui roti - u nostru universale populari "asini di bicicletta" - è l'avventu di u mutore di combustione interna, u sumere cum'è mezzu di trasportu hè andatu. Una civilisazione fiorente spinse u sumere torna in campagna. Ma ancu in l'agricultura, u sumere hè statu eventualmente rimpiazzatu da machini efficaci, ma forte chì sbattulanu. Fendu cusì, a ghjente trascurava u fattu chì nisuna vittura, bicicletta o camionu ùn hà ochji cusì boni è una natura cusì affettuosa cum'è un sumere.

Un talentu à tuttu

Ma ellu esiste sempre ! In numerosi rigioni di muntagna, chì ùn sò micca stati sviluppati per i rializazioni di u prugressu industriale, u sumere pò ancu dimustrà una forza assai spiciale: perchè u sumere hè assolutamente sicuru ancu in terreni impassibile. Per quessa, l'abitanti di quelle regioni l'amaru !

Pocu esigente è duru cum'è ellu, si prova à esse intelligente, gentile è dispostu à amparà à u stessu tempu. Una volta chì un sumere hà capitu ciò chì si dumanda di ellu, pò fà un travagliu da ellu stessu. U sumere sceglie sempre a megliu opzione. Chì pò esse intesu à volte cum'è stubbornness - se u sumere ùn sceglie micca l'alternativa chì u cumandante intelligente li vole dà.

Stupitu cum'è un sumere ?

Allora, cum'è u cliché dice, u sumere hè umore o testaru ? Innò! I sumeri sò assai attenti è pensanu bè ciò chì facenu - prima di agisce. Questa criatura intelligente elabora cun cura tuttu ciò chì percepisce è agisce. Questu hà digià salvatu alcune persone da un grande dannu!

"Chì vi aghju fattu chì m'avete battutu trè volte?" (Numeri 4:22,28) Balaam era arrabbiatu. A so giumenta scenica ùn vulia solu andà più in là. Un periculu era davanti à ella chì mancu u prufeta hà vistu. Un anghjulu di Diu s'era ghjuntu in a strada di u prufeta per impediscelu di andà più luntanu. Quandu Balaam, sperendu di sbarazzà di u so sumere, pigliò u so bastone è pigliò ripetutamente u poviru animali cun ellu, Diu hà datu l'uppurtunità di sprimà i so sentimenti in lingua umana. "È u sumere disse à Balaam: Ùn sò micca u vostru sumere, chì avete sempre cavalcatu finu à oghje ? Hè mai statu u mo abitudine di trattà cusì cusì? " (Numeri 4:22,30) U prufeta disse micca. Allora Diu li hà dimustratu chì u so sumere avia ghjustu salvatu a so vita cù a so supposta testarda.

amore delicatu

U sumere hà una natura equilibrata è sensitiva. Hà un uditu assai bonu, un sensu di l'olfattu è una bona vista. Allora percepisce ciò chì succede intornu à ellu assai intensamente. S'ellu hè stubborn, hè abbastanza pussibule chì hà ricunnisciutu un periculu o solu scupertu una alternativa megliu. Allora ùn era micca una gioia maliciosa chì hà fattu chì u sumere di Balaam sfidò a vulintà di u so patrone. Innò! U sumere, cum'è avemu da vede prestu, hè in realtà più un servitore chè un ribellu.

In certi lochi di a Romania, a pupulazione rurale qualchì volta ùn avia altra scelta chè di guidà u so sumere in a furesta à a fine di u vaghjimu. Eranu cusì poveri elli stessi chì ùn si pudiani micca permette di manghjà ancu u sumere. I poveri esiliati sò stati tandu custretti à suppurtà l'inguernu friddu amaru in u paisaghju invernale sterile. In ogni casu, quandu a natura hà rinvivitu in a primavera, un pocu di sumeri tornanu à i so patroni. Questu mostra u miraculu di una devozione chì ùn hà micca rancore contr'à a debulezza umana!

Cum'è animale di travagliu è bestia di pezza, cum'è un amicu fidu è un cumpagnu sensibule, u sumere ùn abbandunò mai a parte di l'omu. Cum'è ministru di a fragilità umana (Esodu 2:4,20; 2 Samuele 19,27:2; 28,15 Cronache XNUMX:XNUMX), ci permette di sapè chì ùn simu solu in i carichi di a vita. E orecchie lunghe appiccicate revelanu un amore straordinariu.

L'animali perfettu per u Messia

Allora u sumere, à traversu i so tratti meravigliosi, ci illumina per quessa chì Diu hà sceltu per purtà u Messia à a scena induve, pocu dopu, manifestarà l'amore senza limiti di u Babbu ? Iè! Quellu chì una volta era u simbulu di a libertà - u regnu di a steppa - diventa u servitore di l'omu. Invece di stà solu, alluntanatu da l'umanità è ridendu di ciò chì a ghjente faci, hè diventatu un servitore, un amicu, ùn importa ciò chì a situazione. Hè lealtà. questu hè l'amore

In questu modu, u sumere mantene viva a memoria di l'amore di Diu - di i so principii di regnu, chì carattirizzanu i so tratti cù noi umani finu à oghje: "Perchè sapete a grazia di u nostru Signore Ghjesù Cristu: Ancu s'ellu era riccu, hè diventatu. poviru per voi, affinchì, per via di a so miseria, diventessi ricchi. " (2 Corinti 8,9:2,6.7) "Era uguale à Diu in tutte e cose, è ancu ùn hà micca avidità di esse cum'è Diu. Rinunziò à tutti i so privileghji è diventò cum'è un schiavu. Hè divintatu un omu in questu mondu è hà spartutu a vita di l'omi. " (Filippesi XNUMX: XNUMX)

U sumere è l'agnellu

Di sicuru, ùn ci vole à scurdà chì u sumere ùn era micca destinatu à rapprisintà l'Agnellu di Diu. Ùn hè micca u sumere chì deve attirà l'attenzione. Ùn era micca u so travagliu, è ùn era micca u so stile.L'Agnellu di Diu era l'attrazione principale. Tuttavia, era u veiculu sceltu per portà l'Agnellu di Diu à a scena induve u grande amore di Diu per l'umanità avia da esse revelatu: a Città Santa.

L'Agnellu di Diu, chì piglia u peccatu di u mondu, cavalca nantu à un sumere à u locu di u grande sacrifiziu. Ùn ci ricorda micca ancu chì Abrahamu sellava u so sumere è pigliò u so figliolu Isaac per offre u sacrifiziu urdinatu (Genesi 1: 22,3) ? Iè!

Brave finu à a fine

À questu puntu, una altra peculiarità di u sumere vene à u primu pianu: u sumere hè - in cuntrastu à un cavallu - micca un animali di volu. Quandu u ghjovanu sumere hà purtatu à Ghjesù in a Città Santa, ùn hà micca panicu, malgradu a scena viva davanti à ellu. Ùn ci era micca rivolta, nè ribellione. Bravely avanzò sottu a guida di u Figliolu di Diu.

Di sicuru, u sumere hà dimustratu esse u cumpagnu perfettu. Ancu Ghjesù ùn hà vulsutu fughje di fronte à u periculu chì s'avvicinava : avia risoltu u so visu versu Ghjerusalemme per viaghjà quì - sapendu bè chì li costaria a vita - ma nunda è nimu ùn l'avia da dissuade. (Luca 9,51:XNUMX). Quandu e pecure di a so banda si spargugliavanu, u sumere u purtò fedelmente à Ghjerusalemme - u locu di l'esicuzzioni.

U sumere è u ghjudice

Di sicuru, qualchissia familiarizatu cù a Bibbia ùn mancarà micca di nutà chì in i tempi di l'Anticu Testamentu i figlioli di i ghjudici cavalcavanu nantu à i puledri di sumeri.

Per esempiu, Jair (ebreu "illumina"), un ghjudice d'Israele, "hà avutu 30 figlioli cavalcate nantu à 30 puledri d'asini, è pussedevanu 30 cità, chì sò chjamati "paesi di Jair" finu à oghje" (Judici 10,4). :XNUMX).

Ancu u ghjudice Abdon (Heb. 'u servitore') » avia 40 figlioli è 30 nipoti chì cavalcavanu nantu à 70 puledri di sumeri; è hà ghjudicatu Israele ottu anni. "(Juges 12,14:XNUMX)

Questu ancu hà un significatu più profundo. I ghjudici d'Israele avianu u compitu di proclamà a venuta di Diu cum'è ghjudice. Nisun dettagliu era pocu impurtante. U ghjornu chì Ghjesù Cristu entra in a cità santa, u gran mumentu era finalmente ghjuntu. Cum'è u Figliolu di Diu, Ghjesù era di sicuru ancu "u ghjudice numinatu da Diu di i vivi è di i morti" (Atti 10,42:XNUMX). Chì animali cavalcò Ghjesù ? Esattamente! Nantu à un sumere !

Una battaglia speciale

Ghjesù ùn intrì in a cità santa à cavallu, micca equipatu per a guerra o battaglia. Innò! U sumere ùn hè mai statu un animali di guerra. Ma a so natura umile è amante di serviziu si adattava à a missione di Ghjesù cum'è Messia. Ùn hè vinutu per cunquistà per a spada, ma per l'amore umile è sacrificale. Quì stava u segnu di u so putere divinu.

Quandu Ghjesù cavalcò in Ghjerusalemme quellu ghjornu, hè vinutu cum'è ghjudice, ma micca per cunquistà in guerra. Nè ghjunse à fughje. Hè vinutu à salvà. Hà fattu u so modu à a prima prigiò. Nantu à ellu stessu - nantu à u so propiu corpu - u ghjudiziu era da esse realizatu chì duverebbe chjappà tutti i trasgressori di a lege di Diu. Questu era per esse cusì chì tutti quelli chì credenu in ellu puderanu avè a vita eterna. U ghjudice s'hè permessu di esse crucifissu cum'è "l'Agnellu di Diu, chì sguassate u peccatu di u mondu" per pudè andà liberi (Ghjuvanni 1,29:XNUMX).

Un missaghju gentile di grazia

In questu primu attu di u gran ghjornu di u ghjudiziu, u sumere ferma fedelmente à u latu di u ghjudice designatu da Diu. Cù questu, l'arechje fideli di l'arechje longu aiutavanu l'Agnellu di Diu cù e so peculiarità maravigghiusu per mantene a memoria di a grazia unica di Diu viva finu à questu ghjornu.

Chì criatura maravigliosa!

Lascià una Comment

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

Aghju accunsentutu à l'almacenamiento è u trattamentu di e mo dati secondu EU-DSGVO è accettà e cundizioni di prutezzione di dati.