Galuega Fa'asoo i le fa'amatalaga: fa'afitauli, tauamiotonuina, mana'omia? (2/2)

Galuega Fa'asoo i le fa'amatalaga: fa'afitauli, tauamiotonuina, mana'omia? (2/2)
Adobe Stock - Mikhail Petrov

Mai le fefe i le leiloa o le pule. Saunia e Mike Johnson (igoa)

Taimi faitau 18 minute

Ua fautua mai nisi o tagata faitio, o le talaʻiga o le tulaga (JC) o le avea ma soo e taʻitaʻia ai le syncretism, o lona uiga, fefiloi lotu.* E mafai ona finauina lenei mea. Ae tatou manatu o le mea moni lava lea. Ona tatau lea ona tatou ta'utino atu o le tele o faiga ma a'oa'oga i totonu o ekalesia Kerisiano i aso nei e tutusa lelei foi mai le vaaiga a le Adventist. E lua e sili ona mataʻina: o le tausia o le Aso Sa ma le talitonu i le agaga e lē mafai ona oti. E iai o la a'a i aso anamua. Ua toe fai foi e le gata mulimuli le pepelo na ta'u atu e le gata ia Eva i luga o le laau (Kenese 1:3,4). O nei aʻoaʻoga tutusa e lua o le a faia se sao taua i le faaiʻuga o le tauiviga tele.* Faatasi ai ma nei manatu tomua, seʻi o tatou iloiloina nei ni suʻesuʻega se fa.

Tulaga Su'esu'ega 1 – Le Tulaga Fa'aleagaga a le Aso Fitu

O le tusi Mai le ata i le malamalama o loo taʻua ai le anoanoaʻi o tagata taʻitoʻatasi, faatasi ai ma le tele o gaoioiga, na manatu i ai o tuaa faaleagaga e tagata Aso Fitu: o Ualetenese, Ioane Uikilifi ma Lollards, William Tyndale, Jan Hus, Martin Luther, John Calvin, Huldrych Zwingli, John Knox, Hugh Latimer, Nicholas Ridley, Thomas Cranmer, le au Huguenots, le au uso Uesele ma le toatele o isi. Toeitiiti lava o i latou uma sa tausia le Aso Sa ma o le toatele o i latou sa talitonu i le agaga e ola pea. O lea o i latou o ni Kerisiano syncretic. E lē gata i lea, o nisi na talitonu i le atoatoa po o se vaega o le muaʻi tofia, o le toʻatele e leʻi papatisoina tagata matutua, o nisi na talitonu i le consubstantiation (o lona uiga, o le tuufaatasia o le tino ma le toto o Iesu i le areto ma le uaina), ma e leʻi toʻaitiiti na sauāina isi Kerisiano o ē na ese mai. ua sese lo latou malamalama i le faatuatua

Ua valaauina e le Atua Ona soo i le tulaga

E lua fesili ua tulai mai. Muamua, ina ua valaauina nei tagata po o vaega, pe le o le Atua ea sa galue foi i se uiga o le talaiga a Alii Talavou? (Tagaʻi i le vaega 1/Iulai 2013) Pe na ia lē valaauina foʻi soʻo i o latou tulaga? O le mea moni, e toafia nei alii ma tamaitai tamalii e fetaui i le ata o le upumoni atoatoa e pei ona malamalama i ai le au Aso Fitu? Peitaʻi e foliga mai ua lē amanaʻia e le Atua le vā o lo latou faatuatua. Sa ia lofuina ona lima i le palapala o lotu anamua ma le pogisa faaletapuaiga i se faagasologa o le toe foafoaina ina ia manumalo ai i alii ma tamaitai o e, e pei o tagata o Nineva, sa moomoo mo se mea e sili atu. Ona amata lea ona ia toe faafoʻisia lemu le upu moni. O le uiga lena o auaunaga uma a JK. E te feiloai i tagata i le mea o loo latou i ai ma taitai i latou i lea laasaga ma lea laasaga i le ala o le upumoni, i le mamao e mafai ona latou mulimuli ai, i le lemu po o le vave latou te mafaia, e le o se inisi e sili atu, e le o se sekone e sili atu.

Lona lua, afai na onosai le Atua mo le tele o senituri a o leʻi susulu atoatoa mai le malamalama o le upu moni i le Faa-Kerisiano ( Faataoto 4,18:XNUMX ), aiseā tatou te faatalitalia ai ni faiga faafuaseʻi ma auala e galulue faatasi ai ma tagata e lē o ni Kerisiano?

O le tala faasolopito o le Toe Fuataʻiga, o se popolega faapitoa i tagata Aso Fitu, ua faaalia ai e faapea (1) na faalaeiauina e le Atua galuega a le JK, ma (2) i le toe faafoʻisia o le upu moni, o laʻasaga uma i le itu saʻo e moni lava o se laasaga i le itu saʻo. O lea la, o laasaga taitasi nei o se faamanuiaga ae le o se faafitauli. O galuega a le JK e aoga ona o loʻo ogatusa ma faʻataʻitaʻiga a le Atua o le faʻataʻitaʻiga!

Tulaga Su'esu'ega 2 - Tagata Aso Fitu ma Porotesano Fa'aonaponei

Ua olioli le au Aso Fitu i lo latou tofi Porotesano ma ua manatu i latou o se vaega o le aiga Porotesano. O nisi taimi latou te soona fai e faamaonia ai o i latou o ni faievagelia e talitonu i le Tusi Paia. E faitau afe tala e faaalu e tagata Aso Fitu i le auina atu o a latou faifeʻau i aʻoaʻoga e ofoina atu e isi lotu. Ua fautua mai Ellen White ia tatou tatalo faatasi ma isi faifeau. Fai mai o le toatele o fanau a le Atua o loo i ai pea i isi ekalesia. Matou te talitonu e toatele o le a le auai i le lotu Aso Fitu seia oo ina latalata i le tapunia o le olaga faataitai. O nei mea uma ua faailoa mai ai e tatou te manatu i isi lotu Porotesano o ni nofoaga e mafai ona atiina aʻe ai le ola faaleagaga moni o le faatuatua ma o loo galue ai le Agaga o le Atua e ui lava i le lē atoatoa o le Atua.

Matou te fuaina i tulaga faʻalua

Ua tulaʻi mai ai se fesili tāua: E faapefea ona tatou talitonu moni i se uso Porotesano o lē e ʻai i aano o manu e lē mamā, inu uaina, soli le Sapati, manatu ua faaolaina pea o ia, ua soloia le tulafono o amioga ma ua i ai i le tagata le agaga e lē mafai ona oti? Atonu na te manatu foʻi o tagata Aso Fitu o se tapuaʻiga! Ae pe tatou te faafitia ea se tagata e umia uma talitonuga o le Adventist ona o lona taulotoina o le Shahada, le talitonuga Mosalemi, ma faitau le Koran?

Oka se manatu! O Kerisiano e foliga mai latou te tusia se laina vaeluaga i le tele o auala i le va o le faaKerisiano ma isi lotu uma. O faiga faapi'opi'o o le talalelei e talia gofie; latou te ofuina se ofu Kerisiano. Ae ui i lea, o le toe faʻafouina faaleagaga moni i le Nineva sitaili ua teena soʻo se talitonuga ona latou te le o tauaveina le igoa "Kerisiano". O le mailei lea e tatau ona faaeteete i ai tagata Aso Fitu!

O lea ou te tumau ai o i latou e vaai i o latou uso Porotesano o ni uso ma tuafafine ia Keriso e tatau ona sili atu ona tatala ma alofa i soo JK. E ui e latou te lē taʻua i latou o Kerisiano, ae e iai la latou faiā o le faaolataga ma Iesu ma e masani ona sili atu ona latou mulimuli i le upu moni nai lo le toʻatele o Kerisiano.

Tulaga Su'esu'ega 3 – Tagata Toe Afio Mai ma Fa'agaioiga i tua atu o le "Fa'amaoni"

O le su'esu'ega lona tolu e faatatau i le fa'asalalauina o a'oa'oga "Adventist" i fafo atu o le nofoaga lata mai o le Aso Fitu. A'o televave le fa'alauteleina o le Ekalesia Aso Fitu, o a'oa'oga ua manatu o le Aso Fitu o lo'o faia ni laa tetele i fafo atu o le Ekalesia Aso Fitu. O se faaaʻoaʻoga, i aso nei ua silia ma le 400 nuu e tausia le Sapati. I le mafutaga a Anglican, o mataupu o le "seoli" ma le "ola pe a mavae le oti" na suʻesuʻeina ma le totoa, o lea o aso nei e tele le aufailotu Anglican e lagolagoina le aʻoaʻoga o le tino ola pea. Pe tatau ea ona tatou faanoanoa ona o nei vaega e le o liua tele i le Adventism? Pe tatou te olioli ea ua oo atu “a tatou” aoaoga i li'o e le o ni tagata Aso Fitu? O le tali e matua manino lava e faʻamatala auiliili.

Soʻo se tasi e fiafia pe a talia e tagata e le o ni tagata Aso Fitu aʻoaʻoga "Adventist" e tatau foi ona fiafia pe a talia e tagata e le o ni Kerisiano le sili atu nai lo lena e ala i se galuega a le JC! O galuega a le JK e ave ai lo tatou faatuatuaga i fafo atu o tuaoi o le Adventist Church i se auala e lei faia lava e se isi galuega i le seneturi ma le afa ua mavae. Nai lo le popole i le faatupulaia o le numera o auaunaga a le JK, ua ia i matou mafuaaga uma e fiafia ai.

Tulaga Su'esu'ega 4 - Isi Galuega a Alii Talavou Aso Fitu

O se su'esu'ega lona fa e tatau foi ona aveesea ai so'o se masalosaloga e ono feteenai galuega a Alii Talavou ma le agaga o le Aso Fitu. I le aluga o tausaga, ua saunia e le au Adventist le tele o galuega e faaleleia atili ai le tulaga faaletino ma le faaleagaga o isi e aunoa ma le avea ma se sini.

taofi le ulaula

O se faaaʻoaʻoga mataʻina o le Fuafuaga mo le 5-Day Quit Smoking Fuafuaga.* E faitau afe o nei kosi ua faia i Kerisiano ma ē e lē o ni Kerisiano. Mo nisi, o lenei polokalama o le amataga lea o se malaga umi lea na iu ai ina avea ma sui auai. Ae mo le to'atele, peita'i, o le fuafuaga e taofi le ulaula tapa'a na'o lena: o se fuafuaga fa'amuta ulaula. O tusitala o le fuafuaga ma le poto na faaaofia ai feʻau e uiga i le Atua i le faʻamoemoe e tusa lava pe le auai i latou na auai i le ekalesia, o le a latou amataina pea se mafutaga ma le Atua.

fesoasoani mo faalavelave ma atinae

O se filosofia faapena o loo i tua atu o galuega faatino o le uelefea. Pe a tuuina atu e le au Adventist galuega fesoasoani mo faalavelave ma atinae i nofoaga o loo ta'ua ai le misiona faaKerisiano o se solitulafono, e le o se fesili le faievagelia tatala. Ae ui i lea, o lo'o i ai pea le fa'amoemoe o le agaga toe afio mai o lo'o atagia mai i le olaga i aso ta'itasi, o le a i ai lana fa'aaafiaga, o le a avea ma molimau le leoa i le aoga o le tala lelei. Tatou te le faamoemoeina lenei molimau e musuia ai isi e auai i le ekalesia. Ae peitai, matou te faamoemoe, o le a ia luluina fatu e aumaia ai i loto o tagata e le o ni Kerisiano se faatusa manino o le Atua, se malamalama sili atu i le ata o le faaolataga, ma se faaaloalo sili atu mo Iesu i le tulaga o a latou aganuu ma tapuaiga.

polokalame fa'asalalau

O faʻasalalauga TV ma leitio e galue i se auala talitutusa. Pe a faasalalauina le fe'au o le toe afio mai i atunuu e tapunia i le talalelei, o le mea sili e mafai ona faamoemoe i ai le ekalesia, o se vaega itiiti o le au faalogologo po o le au maimoa o le a faia se tautinoga faalauaitele ma auai i le Ekalesia Aso Fitu. Ae tatou te faamoemoe o le a sili atu le toatele o le a talia Iesu ma le filemu ma faalilolilo, pe iloa foi nisi o upu moni o le Tusi Paia ma oo mai i se vaaiga faalelalolagi e sili atu faale-Tusi Paia i le tulaga o a latou lava aganuu po o tapuaiga.

O auaunaga le manatu faapito e tauamiotonuina i taimi uma

O le a le mea o loo ou taumafai e fai atu? O le Fuafuaga 5-Day Quit Smoking Plan, fa'alavelave fa'afuase'i ma atina'e, polokalame fa'asalalau fa'asalalau i atunu'u tapuni, ma isi auaunaga fa'apenei o auaunaga a le JK, e ui lava e le ta'ua e le nu'u. O i latou o matagaluega a le JK aua latou te atiina ae talitonuga i le talaaga, talitonuga e le mafai ona faʻaliliuina i le avea ma sui auai aloaia. Tatou te fesoasoani ma le tonu i isi e tuu le ulaula, alofa i le Atua, faitau le Tusi Paia. E aʻoaʻoina ma le saʻo e faiva eseese mea lelei, e ui lava e tumau pea a latou tagata aʻoga e lē o ni Kerisiano! O le mea lea, e matua'i fa'atulafonoina le tu'uina atu o talitonuga uma a le Adventist ma le ofoina atu o le papatisoga i le suafa o le Tama, Alo, ma le Agaga Pa'ia e o'o lava i se tagata e tumau i lona igoa e le o se Kerisiano.

Le Fesili Fa'asinomaga

E oo mai i le taimi nei ua tatou maua le JK ministry e ogatasi ma le Tusi Paia ma le malamalama o le ekalesia Aso Fitu. Auā e finagalo le Atua e suia olaga o tagata uma, pe Kerisiano pe lē o ni Kerisiano, ona o i latou o Lana fanau.* Ua faamamafa mai e le au Adventist le sili atu nai lo le toatele o Kerisiano, o loo galue le Atua i soo se mea, e oo lava i tulimanu sili ona pogisa o lenei lalolagi o loo i ai le tala lelei. e seāseā ona aliali fa'aaliali. I le feagai ai ma ia faʻamalamalamaga, aisea tatou te feagai ai ma le tetee i auaunaga a le JK?

Ou te talitonu o le tali e taoto i le upu "faasinomaga." E le o lona uiga o le faasinomaga o tagata talitonu JK, ae o lo tatou lava malamalama o le Aso Fitu. I le 160 tausaga ua tuana'i, ua atiina a'e ai le Ekalesia Aso Fitu i se mafutaga vavalalata ma le tapunia faaleagaga. Ua ia i tatou se faatuatua manino manino ma se malamalamaga saʻo i lo tatou faamoemoega o le iʻuga taimi.*

Fefe mo o tatou lava foliga

O lenei ata-tagata e fesiligia e JK auaunaga. Afai e atiina ae se faatuatua i se tulaga e le o ni Kerisiano e taofi i upu moni faavae faalelotu, e mafai ona tatou vivii atu i le Alii aua e le lamatia ai lo tatou malamalama faaletagata lava ia. Ae peitai, a oo atu lena faatuatuaga i se tulaga e sili atu ona matua i mataupu faalelotu ma e aofia ai le papatisoga ae le o faatasi ma tagata o le ekalesia, ona fesiligia ai lea o lo tatou malamalama faaletagata lava ia o tagata Aso Fitu. O JK Talitonu o le Toe Afio Mai? Afai o lea, aisea latou te le auai ai i le lotu? Afai e leai, aisea ua papatisoina ai i latou?

O le fesili moni la e faapea: E faapefea ona tatou fesootai atu i tagata e pei o i tatou ae e le o ni o tatou tagata, aemaise lava pe afai o i tatou lava e oo mai i lenei tulaga? O le fesili moni lea ua manino mai le auala o loo ta'ua ai e le au faitio le tusitaulima a le ekalesia. Ae e faafia ona tatou sii maia le tusitaulima a le ekalesia pe a oo i le moni o talitonuga o isi Kerisiano? E le o le pe o le au talitonu JK o ni tagata talitonu moni. O le fesili moni o le auala tatou te mananaʻo e faʻalatalata atu ia i latou. E aafia ai o tatou foliga faaletagata, ae le o latou.

fausaga suiga?

O lenei faʻalavelave e faʻaalia i faaupuga matou te faʻaaogaina e faʻamatala ai gaioiga JK. E lua faaupuga e matilatila. O le faaupuga "faiga suiga" o loʻo taʻu mai ai o le auaunaga a le JK o loʻo i totonu o se tulaga suiga. A o'o mai la le taimi, e fa'amoemoe o le a tu'ufa'atasia atoatoa o ia i totonu o le nu'u. O lea foi faaupuga ua faaalia ai le manao o le ekalesia e mataitu ma pulea uma atinae. O lenei gagana e atagia mai ai lo tatou faafitauli i lo tatou malamalama faaletagata lava ia. O le faaupuga "faiga suiga" o lona uiga tatou te le mananao i nei tagata e nonofo latalata i tagata Aso Fitu. I se taimi mulimuli ane, e tatau ona tatou faia se mea e faamautinoa ai ua taliaina atoatoa i latou i le loto o le Ekalesia!

O ia faaupuga e sili atu ona leaga nai lo le aoga. I le pito i lalo ole Ekalesia Aso Fitu, e ono tula’i mai ai ni fevaevaea’iga e pei ona tula’i mai ai isi matagaluega e le’o atoatoa le ioeina o faiga faavae a le ekalesia e pei ona faataoto mai i le tusitaulima a le ekalesia. E le gata i lea, o fausaga tau soloaiga e laga ai ni fesili ogaoga i le tulaga tau pulega. Afai o auaunaga a le JK o fa'asologa o suiga, o afea e tatau ai ona mae'a le suiga? O le a le vave e tatau ai ma faʻafefea ona faʻatinoina? O tatou fa'aleaga ea lo tatou fa'asinomaga pe a tatou le avea JK ma tagata talitonu vave?

Fa'asese?

O le manatu o le "suiga" e faigata foi mo tagata talitonu JK ona malamalama ia i latou lava. O le a le taimi e tatau ai ona iloa e le au talitonu JC ua avea i latou ma tagata Aso Fitu, e ui ina latou le iloa? Pe o le a latou lagona le faalataina ona o le le iloaina o le moni atoatoa o lo latou faasinomaga fou mai le amataga? Pe o le a tetee ea nisi i le faatuatuaga ua latou taliaina?

Faiga faalilolilo a le malo?

E le gata i lea, o suiga fa'avae e mafai ona o'o atu ai i fa'afitauli i pulega fa'alelotu ma/po'o le setete. Afai o auaunaga a le JK ua na'o se pito i luma mo le fa'a-Kerisianoina o fa'alapotopotoga e le o ni Kerisiano, o le a ta'ua i latou o ni faiga faalilolilo e tetee i le setete. O lenei mea e mafai ona faʻaleagaina e le gata o nei auʻaunaga, ae faʻapea foʻi ma faʻalapotopotoga faʻalapotopotoga aloaia i totonu o aganuu talimalo. E tele fa'afitauli o lo'o i ai i le manatu o suiga fa'avae, ma e sili atu ona fesoasoani i lo tatou mana'o mo tagata talitonu JC e auai i le Ekalesia Aso Fitu nai lo le tautuaina o mana'oga o tagata talitonu JC.

fausaga tutusa?

O le isi faaupuga ua fa'aaogaina mo fa'alapotopotoga a le JC o le "fa'atulagaina tutusa."* Ua sili atu lenei fa'aupuga nai lo fausaga fa'asolosolo aua e mafai ai ona maua se avanoa mo le JC e ola tumau ai fa'atasi ma le Ekalesia Aso Fitu e aunoa ma se taimi e taumafai atoatoa ai mo le suiga i le aiga o le toe afio mai. Ae e oʻo lava i le manatu o gaioiga tutusa poʻo fausaga tutusa e faigata. O lo'o fa'ailoa mai e va'aia e le Ekalesia Aso Fitu ia lava o se fa'ata'ita'iga tumau ma ovasia tumau, e moni e mana'o i so'otaga fa'apulega. O le i'uga, ona tatou feagai ai lea ma fa'afitauli tutusa e pei o fa'asologa o suiga, e ui lava e le tutusa.

Faalapotopotoga Tutoatasi

E foliga mai ia te aʻu o le auala sili i luma pe a tatou vaʻavaʻai i gaioiga a le JK na aliaʻe mai matagaluega a le JK o ni faʻalapotopotoga tuʻufaʻatasia ma a latou lava faʻatulagaga faʻatulagaina. E le mafai e le au talitonu JC ona ogatasi atoatoa ma faamoemoega o le Aso Fitu. O le taumafai e fa'atūina so'otaga fa'alapotopotoga o le a fa'atupu fe'ese'esea'i ai itu uma e lua. E mafai ona avea Nineva ma faaaʻoaʻoga i inei. Sa auauna atu Iona i inā, ma ina ua tali atu tagata i lana feʻau, ona tulaʻi mai lea o se gaoioiga o le toe fuataʻiga ma o le tupu na taʻimua. O lenei gaioiga e le'i vave ona mou atu. Matou te le iloa po o a foliga ma fausaga na faia e lenei gaioiga. Peitaʻi, e tasi le mea e manino: E leai sana sootaga faalepulega ma Ierusalema po o Samaria.

lelei ma maufetuuna'i

Afai tatou te faia Nineva e fai ma faʻataʻitaʻiga ma tuʻu JK e tu i la latou lava aia, e iai ni faʻamanuiaga. Muamua, e mafai e le JK fa'agaioiga ona atia'e le fa'atulagaga fa'alāpotopotoga e sili ona fetaui ma lona fa'alapotopotoga fa'alapotopotoga. O le fa avae fa avae lea ua fa amaonia le manuia tele i totonu o le Ekalesia Aso Fitu atonu e le o se faataitaiga sili lea i se aganuu e le o ni Kerisiano. O se JK faʻapitoa, i le isi itu, e agile ma fetuutuunai.

Lona lua, o se gaioiga JK e mafai ona matua faʻatupuina e pei o se gaioiga faʻapitoa, e aunoa ma ni iloiloga i fafo e iai sona aafiaga tumau i lenei matua. I se isi faaupuga, e mafai e le gaioiga ona faʻatulagaina o ia lava i totonu o lona siʻosiʻomaga e aunoa ma le fesiligia pea o nei fomu pe talia e le taʻitaʻi o le ekalesia Aso Fitu, lea e matua leʻi auai i lenei gaioiga.

Tolu, o le JK fa'agaioiga e mafai ona galue e pei o se tagata fa'atagata matua e aunoa ma le fefe ne'i maua pe fa'aalia. O se fa'agaioiga JK ma se fa'asinomaga tuto'atasi malosi e mafai ona lagona sa'o e fa'atusalia lana aganu'u. E le o se taumafaiga faafoliga i le faaofiofi faa-Kerisiano.

tulaga lamatia ma avanoa

I le isi itu, o se fa'alapotopotoga tuto'atasi JK fa'agaioiga o lo'o i ai fa'alavelave. O le mea pito sili ona tele o le aganuu talimalo ma le vaaiga i le lalolagi ua faʻavaivaia ai le vaʻaiga o le lalolagi i le Tusi Paia ma iʻu ai ina aliaʻe se faʻagaioiga syncretic ma iu ai ina mou atu lona malosi toe fuataʻi. O le mea moni, o le alu atu i vai e lei fuafuaina faatasi ma le talalelei e aofia ai i taimi uma tulaga lamatia, ma o le talafaasolopito e maua ai le tele o faataitaiga o le ala na fetuunai ai le talalelei e ala i fetuunaiga. Ae o a ni manumalo e mafai ona maua mo le talalelei a o agai i luma se tasi e ui lava i tulaga lamatia! Latou te sili mamao atu nai lo manuʻa tatou te mafatia ai a o tatou faʻatali ma le le mautonu i tafatafa o le auala, ma le faʻamoemoe o le a i ai se aso o le a tatalaina ai e tagata tapuni le auala e masani ai C1-C4 [vaai Teu 1 o le tusiga]. Latou te sili atu foi nai lo tupe leiloa e maua e le JK auaunaga pe a faʻalagolago i faiga ma fausaga o loʻo i se isi vaega o le lalolagi lea e itiiti se malamalama i le tulaga i le lotoifale. A o matou faavaeina ma lagolagoina galuega a Alii Talavou e mafai ona amataina ai ni gaoioiga tutoatasi a le Adventist insider, matou te tuuina atu i le Agaga Paia le saolotoga sili e aumaia ai atinae matagofie i vaega o tagata ua leva ona manatu e le mafai ona ausia. e.g. Iutaia mo Iesu).

E mautinoa lava o le a iai sina tikeri o le osmosis i le va o le JK ma'oti ma le Ekalesia Aso Fitu. O tagata Aso Fitu ua valaauina e auauna i le faiva o le a liliu ma auauna i tulaga eseese o le taʻitaʻiga i le faalapotopotoga a le Autalavou Kerisiano. I le isi itu, o le au talitonu JC ua matutua le malamalama faale-Atua ma vaai i tua atu o fausaga lata mai le ata sili atu o le galuega a le Atua o le a ulufale atu i le Ekalesia Aso Fitu o ni tagata taitoatasi pe a faatagaina e tulaga. E mafai ona fa'amalosia le galulue fa'atasi i le va o fa'alapotopotoga e lua pe a talafeagai ai. Ae e mafai e le Ekalesia Aso Fitu ma le au a Alii Talavou ona fealuai faatasi i le itu lava e tasi ae o le a atoatoa ona pulea e ia lava.

iʻuga

O lenei tusiga ua vaʻavaʻai i suʻesuʻega tulaga eseese mai le Tusi Paia ma le talafaasolopito o le Ekalesia. O fa'afitauli JK? I se auala, ioe, ona o se tagata talitonu JC e le o atoatoa ona ola e tusa ai ma mea o loʻo faʻamoemoeina e le Adventist mai se tagata talitonu matua. E agavaa auaunaga JK? O le tali o le ioe faalua. E ui atonu o le a le avea tagata talitonu JC ma tagata matutua i mataupu faalelotu ma tusitusi e pei ona tatou mananao ai, tatou te maua le tele o faataitaiga faapena i le Tusi Paia ma le talafaasolopito o le ekalesia. O iina na ootia ai tagata e le Agaga Paia ma faamanuiaina e le Atua o e na le ausia foi le matua atoatoa i lo latou talitonuga po o lo latou malamalama i aoaoga faavae. Mulimuli ane, o le mea e sili ona tāua e lē o le taʻitaʻia e le faiva a le JK tagata i le poto atoatoa, ae pe oo atu i o latou nuu e itiiti le poto faale-Tusi Paia, ona taʻitaʻia lea ma le agamalu i latou e ala i upu moni o le Tusi Paia mai le pōuliuli i le malamalama, ona o le lē malamalama i se tagata ola. sootaga ma le Atua. O lenei mea ae le o le atoatoa o le iʻuga iʻuga e tuʻuina atu ai i le JK auaunaga a latou faʻamaoniaga. O ofoina atu auaunaga a JK? E toe fai atu, o le tali o le ioe faalua. O le poloaiga sili ua poloaiina ai i tatou e avatu le talalelei i atunuu uma, ituaiga, gagana, ma nuu. O fa'ata'ita'iga C1-C4 e sili ona lelei i le Tusi Paia ma e tatau ona fa'atinoina i so'o se mea e mafai ai. Ae i se tulaga e le fua mai ai sea ituaiga faataitaiga, e tatau i tagata Aso Fitu ona fatufatuaʻi ma tulituliloa faʻataʻitaʻiga e aoga. O galuega a le YC ua faamaonia le aoga i tulaga faigata, ua le gata ina aoga ae e taua tele pe afai e fia faataunuuina e le ekalesia lana poloaiga o le talalelei.

I aso nei, e toʻatele tagata Nineva o loo nonofo faataapeapeina i le lalolagi atoa. E foliga mai i fafo o i latou o ni tagata agasala, leaga, leaga, ma tauaso faaleagaga, ae i le lotolotoi, e faitau afe e pei o tagata Nineva o loo moomoo mo se mea e sili atu. E sili atu nai lo se isi lava taimi tatou te manaʻomia ai tagata e pei o Iona, e tusa lava po o le a le faʻatuai, o le a faia le laʻasaga tele: laa ese mai lo latou sone mafanafana ma fai mea e le masani ai. I le faia o lea mea, latou te faʻaosoina ai ni gaioiga e le masani ai ma e le mafai ona auai i le Adventist Church. Ae latou te faamalieina le matelaina faaleagaga o agaga faapelepele, sailiili ma taitai atu i latou i se sootaga o le faaolataga ma lo latou Foafoa. O le taulimaina o lena manaoga o se poloaiga o le talalelei. Afai tatou te le faatagaina le Agaga e uunaia i tatou, ua tatou faalataina la tatou misiona! Ona lē faatalatū ai lea o le Atua: Na te valaau atu i isi ua sauni e ō.

Teu 1

E tele fa'asinomaga ua fa'ate'aina mai lenei tusitusiga. E iai se * i nei nofoaga. O punaoa e mafai ona faitau i le uluaʻi Igilisi. https://digitalcommons.andrews.edu/jams/.

Mai: MIKE JOHNSON (igoa fa'aigoa) ile: Mataupu i Su'esu'ega Mosalemi, Journal of Adventist Mission Studies (2012), Vol. 8, Nu. 2, itulau 18-26.

Faatasi ai ma se faamaoniga agalelei.

Tuua se Faamatalaga

o le a le lomia lou tuatusi imeli.

Ou te malilie i le teuina ma le faʻaogaina o aʻu faʻamatalaga e tusa ai ma le EU-DSGVO ma talia tulaga puipuia o faʻamatalaga.