Guarigione per a Mente è l'Anima (Parte 6): Mantene u vostru nervu

Guarigione per a Mente è l'Anima (Parte 6): Mantene u vostru nervu
Adobe Stock - Sagittariu
bisognu d'incoraggiamentu Allora leghje finu à a fine! Di Elden Chalmers

Novi camini in u cervellu sò creati da a decisione cuscente di reagisce diversamente da u solitu in una certa situazione. In u risultatu di a decisione cuscente ripetuta, più boutons [vede a parte 5 di sta serie d'articuli] sò furmati nantu à a nova via di u nervu chì sò prisenti nantu à u vechju.

Quandu i currenti nervi passanu avà à traversu u cervellu, sò assai più probabili di piglià a nova strada. Parechji prucessi si ramificanu da ogni prucessu principale (axon) di una cellula, chì pudemu usà cum'è percorsi alternativi.

In altri palori, pudemu sceglie un percorsu diversu - cumpassione invece di còllera, lode invece di critica, aiutu invece di insulti. Quandu resistemu à a tentazione di fà male, i neurotransmitters o i messageri chimichi cum'è GABA sò liberati chì immediatamente mettenu i freni.1

In ogni casu, a cellula nervosa riceve spessu messagi contradictori. Qualchidunu dicenu: "Vai, fate solu!" L'altri dicenu: "No, preferite micca!" Chì duveria avà decide a cellula nervosa ? Eccu a quistione. Cumu una cellula di u cervellu sapi ciò chì fà?

prucessi di decisione in u cervellu

Eppo supponi ch'e sò tentatu di manghjà un pezzu di torta quandu mi vulia veramente attaccà à a mo dieta. Pensu: "Questa torta pare diliziosa!" Immediatamente, un signale di corrente codificata di, per esempiu, 30 millivolts hè mandatu cum'è cumandamentu à a cellula currispundente in a corteccia di u mutore: "Fire!"

Ma à u stessu tempu pensu: "Preferite micca manghjà nunda!" In istante, a listessa cellula riceve infurmazione elettrica mediata da a sustanza GABA per una altra via di 40 millivolt: "Ùn fate micca focu!" (Più forte a mo determinazione, più grande hè l'impulsu elettricu).

L'hostess mi dà dighjà u pezzu di torta, ma aghju digià fattu a mo decisione, ancu s'ellu hè una maghjurità slim di 10 millivolts. Allora dicu esitatamente: "No grazie".

Dunque, almenu 10 millivolts sò necessarii per avè una cellula cerebrale per agisce. In questu casu, a mo cellula cerebrale hà calculatu rapidamente: 30 millivolts: u focu, 40 millivolts: ùn fate micca. Differenza: 10 millivolts: ùn fate micca focu!

Ma quandu e forze di a bughjura cercanu di fà mi rompe a mo risoluzione, si dicenu à sè stessu: "Avemu persu, ma solu solu!" Allora facenu un pianu megliu per a prossima volta. Ùn ponu micca leghje i menti, ma ponu piglià cunclusioni da u cumpurtamentu esitante.

Un contatore fisiologicu

Circa un centu anni fà, l'eminente psicologu William James hà dettu chì l'abitudini sò basati nantu à i principii moleculari:

"Se i ghjovani sapianu quantu rapidamente diventanu" criaturi di l'abitudine "camminanti, prestanu più attenzione à u so cumpurtamentu durante questa fase maleable. Scuprimu u nostru destinu irrevocabile in un modu o un altru.
Ogni attu virtuosu o viziu, quantunque chjucu, lascia una marca chjara. U Drunkard Rip van Winkle in u ghjocu di Jefferson si scusa ogni volta ch'ellu si ibriachi dicendu: "Questa volta ùn conta micca!" Ancu s'ellu è un celu perdona ùn anu micca fattu, hè sempre cuntatu. E molécule in i so cellule nervose è estensioni contanu, si registranu è guardanu tuttu per pudè esse usatu contru à ellu a prossima volta chì hè tentatu. Qualunque cosa facemu, nunda ùn hè mai extinguitu in u sensu literale strettamente scientificu.
Di sicuru, questu hà ancu i so lati boni. Mentre chì parechje bevande individuali eventualmente facenu un alcoolicu, assai atti individuali è ore di travagliu ponu ancu fà di voi un santu morale, è una autorità pratica è scientifica è espertu.

Allora Dr. James hà aghjustatu:

"I ghjovani ùn anu micca bisognu di preoccupassi di u risultatu di a so educazione. S'elli facenu u so travagliu diligentemente in ogni mumentu, ponu esse sicuru chì qualunque ughjettu ch'elli anu sceltu, si svegliaranu una matina è si trovanu trà i cumpetenti di a so generazione. Silenziu, u so discernimentu in u so campu hè statu furmatu in mezu à i dettagli di e so funzioni. Ùn perderanu più quellu. I ghjovani duveranu sapè questu in anticipu. A mancanza di cunniscenza di stu principiu hè probabilmente u mutivu più cumuni per a dimissioni è u scoraggiamentu trà i ghjovani chì anu principiatu una carriera difficiule.2

O, cum'è un altru educatore visionariu è avanti, hà dettu: "Ognunu di noi serà ciò chì i nostri abitudini ci facenu, per tutta l'eternità".3

L'essenza di una persona, u so caratteru, ùn hè micca misteriosu o insondabile: "U caratteru ùn hè micca revelatu da atti boni o cattivi occasionali, ma da a tendenza di e parolle è di l'atti".4

Cosa da fà se recidivu?

Supponete ch'e recidissi è sciddinu torna in u vechju rut. Puderaghju esse campatu una vita nova, cambiata per mesi, ma poi di colpu torna à u mo vechju abitudine è perde u cuntrollu. Tandu, quandu un dimòniu mi bisbiglia à l’arechja : « Vidite ! Ùn avete ottenutu nunda. Ùn avete micca cambiatu nunda, sì sempre u stessu «, ùn devi micca attentu à tali pinsamenti ! M'hà ricurdatu di e vittorie ch'e aghju digià avutu nantu à a nova pista ? O ùn m'hà micca dettu ciò chì cambiamenti fisichi è chimichi sò digià accaduti in i novi camini in u mo sistema nervu?

Allora s'è cascatu, duverebbe ritruvà è cuntinuà à custruisce e strade novi. Ùn ci hè micca manera ch'e perda u terrenu nantu à a nova strada - questi boutons ùn si ne vanu micca cù un misstep occasionale!

Ogni successu nantu à a strada bona hè un fallimentu di menu. À a fine, un mudellu cusì forte hà sviluppatu in a direzione ghjusta chì una ricaduta in i vechji cumpurtamenti diventa menu è menu prubabile.

perspettiva

Guarigione di un cervellu malatu - superà a depressione, l'ansietà, u panicu, etc. - significa sviluppà abitudini completamente novi. Ma cumu si sviluppanu abitudini sani chì sò più forti di i vechji ? I prossimi dui articuli tentanu di furnisce una risposta.

cuntinuazione              Parte 1 di a serie

1 GABA, àcitu gamma-aminobutyric, l'acidu γ-aminobutyric, un neurotransmisor inhibitore in u sistema nervu cintrali umanu (cervellu è spine). GABA inibisce a cellula nervosa, cusì praticamente mette i freni.
2 Ghjacumu, Guglielmu. Grandi Libri di u Munnu Occidentale, vol. 53, p. 83
3 White, Ellen G. Testimi, vol. 4, p. 452
4 White, Ellen G., Passi à Cristu, p. 58

Elden M Chalmers, Guarigione di u Cervellu Ruttu, a Scienza è a Bibbia rivelanu cumu u Cervellu guarisce, Publications Remnant, Coldwater, Michigan, 1998, pp 30-34

Lascià una Comment

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

Aghju accunsentutu à l'almacenamiento è u trattamentu di e mo dati secondu EU-DSGVO è accettà e cundizioni di prutezzione di dati.