A Riforma di l'Adventist Dress: Quandu Ellen White hà cunsigliatu un novu vestitu per e donne...

A Riforma di l'Adventist Dress: Quandu Ellen White hà cunsigliatu un novu vestitu per e donne...
Adobe Stock - Archivista

... era preoccupata di a salute, a libertà, a sicurità è un aspettu piacevule. Di Kai Mester

In u 1865, Ellen White hà dumandatu a riforma di vestiti trà i so cumpagni adventisti.

Per e dame di u so tempu, i faldidi di u cercolu pesante è stranu eranu l'ordine di u ghjornu1, vestiti di trenu longu à u pianu2 e corsetti stretti e scomodi3 Modu.

A riforma di u vestitu di l'attivisti di i diritti di e donne

Accuminciannu in u 1851, un picculu muvimentu hè statu furmatu contr'à sta moda, chì era basatu annantu à a moda di e donne turche, in quale i pantaloni longu sò stati purtati sottu un vestitu pocu più cortu.4. Questa robba era simplicemente più còmode, sana è più pratica.

À l'anni, sti vestiti (chiamati ancu bloomers o costume americanu) eranu diventati più brevi è più brevi, righjunghjendu ghjustu à u ghjinochju, se à tuttu.5

Dunque, malgradu i pantaloni longu chì andavanu cun elli, a pupulazione generale li cunsidereghja o indecente o una risata. Solu una minurità di e donne anu purtatu stu stile, cumpresa a cuscenza di a salute, ma ancu feministi è spiritualisti.6

Un approcciu differenziatu

Ellen White hà ricunnisciutu a bona causa di a riforma di vestiti. Allora ancu ella si unì à u picculu coru chì castigava a moda mainstream malsana: era troppu pisanti7, troppu strettu8, troppu longu9, troppu caru10, troppu pretenziosu11, assuciatu à un altu risicu di accidenti12 è - sente è maravigliate : li mancava i pantaloni longhi13, chì sò essenziali per un bonu flussu di sangue perifericu - è dunque per a salute generale14.

Allora Ellen White ricumandemu fermamente chì e donne portanu pantaloni, è per ragioni estetiche, anu da esse u listessu culore è tela cum'è u vestitu chì và cun elli.15. Cum'è una lunghezza standard di u mudellu Adventista, hà suggeritu 23 à 26 inch da u pianu, chì hè 10 à 15 inch più corta di a longa di u vestitu di solitu.16.

À u listessu tempu, però, hà ancu ricunnisciutu i handicaps è i periculi di a riforma di vestiti. I riformatori di vestiti s'eranu alluntanati tantu da u mainstream cù a so moda chì parechji li ridiculisanu cum'è esotici è estremisti.17 eranu disprezzati. Si vestanu quasi cum'è l'omi. Era insostenibile per a maiò parte di e donne americane à l'epica. Ellen White spiegò chì questu stile di vestiti ùn puderia micca esse un mudellu per successu. Piuttostu, risulterebbe chì l'Adventisti sò una influenza menu di bona in a società. Più rifiutu li scuntrà.18

Ella ricunnosce ancu u periculu chì una riforma di vestiti, se viola u cumandamentu di Deuteronomiu 5: 22,5, puderia incuragisce u crimine.19. Ci hè chjamatu crimine quandu e donne portanu vestiti di l'omi o viceversa20.

È oghje?

U fattu chì u vestitu di riforma hè stata basatu nantu à a moda di e donne turca rende chjaru chì u vestitu di l'omi è di a donna pò esse definitu in modu diversu in diverse culture o epoche. In particulare in u tempu di Mosè. Hè per quessa chì si pò applicà solu i paràmetri di una altra cultura o epoca à a so propria situazione in una misura limitata. Tuttavia, una clara distinzione esterna trà l'omu è a donna per l'aspettu generale di u vestitu resta impurtante.21

I vestiti facenu l'omu, dicenu. Allora a ghjente piglia questu assai persunale. U mudellu Adventista standard ùn hà micca prevalutu. Unu s'ingaghjava sopratuttu à i pantaloni22. Questu pare esse u casu in a Chjesa Adventista finu à questu ghjornu, a ghjente preferisce portà falde à ghjinochje o più corta cù gambe nude.23 è cusì ùn riesce à ricunnosce duie di e so justificazioni principali per a riforma di u vestitu: a salute è a sicurità murali24.

In ogni casu, paragunatu à a moda di u tempu, Ellen White hà favuritu vestiti più brevi, chì deve esse cumminati cù i pantaloni di e donne per ragioni di salute è morali. Hè ciò chì era rivoluzionariu. Fora ch'ella era una rivoluzionaria rispunsevuli.

Cumu ponu esse applicati i so cunsiglii in a sucietà assai più culurita d'oghje? Cumu ponu e donne vestite sani è gustu, praticamenti è attrattivi? Cumu pò una donna vistitu decentemente è esse casta, vale à dì preoccupata di a so propria salvezza, ma cù un impegnu chjaru à u so propiu sessu ? Cù tuttu questu, cumu una donna pò evità di attruverà l'attenzione cù a so robba o avè e risate da u so latu?

Cù tuttu questu, cumu una donna pò ancu cunsiderà i seguenti cunsiglii di Paul ?

"Vogliu chì e donne eserciteghjanu a moderazione in u so aspettu, vestendu modestamente è micca attirà l'attenzione à elli cù i so capelli, o cù oru, perle o vestiti costosi. Per e donne chì volenu onore à Diu duveranu esse attrattivi fendu u bè. " (1 Timothy 2,9: XNUMX New Life)

In a nostra sucetà individualista, ogni donna hà da truvà a so risposta à tutte queste dumande. A donna chì si sente sopraffatta da queste dumande pò tene fermu à e parolle promettenti è incuraghjite di Ghjacumu:

"Ma s'è qualchissia di voi manca di saviezza, ch'ellu dumanda à Diu, chì dà à tutti gratuitamente è senza rimproveru; cusì li sarà datu. Ma ellu dumanda in fede è ùn dubitanu micca. " (Giacomo 1,5.6:XNUMX)

Un'altra parolla per l'omi

In una età sessuale, in quale l'omosessualità hè ancu fortemente incuraghjita è parechji sguardi sensuali da una larga gamma di identità sessuale seguitanu u sessu maschile, l'omi anu da pensà ancu più nantu à a so robba. Quanta carne sfoggia o lampeggia l'abbigliamento maschile d'oggi? L'omi credenti portanu ancu vestiti erotici, forse ancu senza esse cuscenti ? Tutti l'altri principii di vestiti si applicanu in ogni modu à u genere maschile.

In ogni casu, hè impurtante di piglià un bellu ochju à sè stessu. Ùn hè micca un tempu faciule per noi quandu si tratta di tuttu stu prublema. A pacienza è a misericordia cù i nostri cumpagni umani hè assolutamente necessariu.

Endnotes:

1 "I faldidi di u cerchiu stendevanu e faldes per ùn avè micca abbracciatu naturali a figura è mantene u corpu caldu. I gammi si sò friddi. Migliaia di vittimi innocenti sò caduti vittime di a moda crinolina.» (Riformatore di a Salute, 1 di ghjennaghju di u 1877)
2 "vestiti lunghi chì eranu praticamente usati per spazzà i trottoli è e strade" (Testimonies 1: 458, par.2)
3 "I corsetti, chì sò di novu populari per furmà a cintura, sò trà l'articuli più serii di vestiti in a moda di a donna. " (Health Reformer, 1 di nuvembre 1871, par. 19)
4 DE Robinson, Adventista di u Settimu ghjornu è u Vestitu di Riforma, www.whiteestate.org/issues/Dressref.html
5 Ibid.
6 Ibid.
7 »I pisanti faldidi di e donne sò cusì pressanti nantu à i fianchi chì anu digià purtatu à diverse malatie chì ùn sò micca faciuli di curà, perchè i malati ùn sò micca sapienti di a causa è violanu e lege di l'organismu cunstrittendu a cintura è e falde pisanti (Rivista è Herald, 6 di ferraghju 1900)
8 Ibid.
9 »U vestitu longu hè un ostaculu quandu si cammina nantu à e strade affollate. E gonne lunghe spuntanu... ogni tipu di terra. In questu casu, a moda hà appiccicatu un pannu à e donne per serve cum'è stracci di pulizia. " (Riformatore di a Salute, 1 d'aprile 1872)
10 "Avemu dettu à a ghjente chì avemu vistu in u vestitu di a riforma una manera di prutege noi stessi da a tentazione di andà dopu à a moda contemporanea assurda, insalubre è fastosa." (Testimunianza à a Chjesa di Battle Creek, PH123 58,2)
11 "U vestitu spettaculare è fastuoso, troppu spessu, sveglia a lussuria in u so core è a passione in u core di quellu chì vede." (Testimonies 4, 645)
12 "Cù i travaglii di a casa, quandu ella cullà è falà e scale è e so mani sò piene, averà bisognu di una terza manu per mantene a gonna longa. O a donna chì vole entre in a camara cù u zitellu in i so braccia è ùn hà micca mani libere : Calza nantu à a so longa falda è inciampa. U stilu attuale di vestiti hè assai fastidiosu. Ma perchè hè di moda, ci vole à passà cun ella.» (Riformatore di a Salute, 1 d'Aostu 1868)
13 "Qualunque sia a durata di u vestitu, e donne duveranu vestisce e so gammi cù cura cum'è l'omi - sia in pantaloni di lino chì si fermanu à u fondu cù una cravatta intornu à i caviglie, o pantaloni larghi chì si stringhjenu in u fondu, ma in ogni casu scendenu à u fondu. a scarpa basta.« (Testimonies 1, 460, par. 3)
14 "Quandu i pedi è i gammi sò caldi è cunfortu cù a ropa, sò furnuti di sangue in modu uniforme, è u sangue resta puru è sanu perchè ùn hè micca rinfriscatu o impeditu nantu à a so strada naturale attraversu u sistema." (Ibid.)
15 "Assicuratevi chì i vostri pantaloni è u vestitu sò u listessu culore è tela, o fate una impressione strana." (Testimonies 1: 522, par.2)
16 "Ricumandemu à e nostre surelle un vestitu di riforma chì cunforma à e lege di salute è hè decoru. A so lunghezza lascia 23-26 cm libera à a terra. S'ellu hè pulito è attraente adattatu, pare decentu è vantaghju. " (Health Reformer, 1 di maghju di u 1872) "Immaginu chì i nostri vestiti sò più brevi (10-15 cm) chì avà, ma micca più longu chì a cima di u taccu di scarpa, iè, puderanu ancu esse un pocu più brevi senza sacrificà a decenza. « (Manuscript Releases 5, 380, par.2)
17 "Avemu da evità u male è a mala reputazione di u vestitu estremamente curtu ... ghjunghje à circa u ghjinochju è purtatu da certi gruppi suciali." (Testimonies 1: 464)
18 "Alcuni... puderianu pensà chì saria più sanu per e surelle di portà u vestitu americanu, ma se quellu stile di vestitu distrugge a nostra influenza cù l'infideli è ci rende inaccessibili per elli, allora ùn ci vole micca aduttà, ancu. s'ellu hè per quessa chì facemu." avia assai di soffre. "(Testimonies 1, 421, par. 1) "Spiritisti anu aduttatu, in una certa misura, stu stilu particulari di vestitu. L'Adventisti di u settimu ghjornu chì crede in a risturazione di rigali spirituali sò spessu chjamati spiritualisti. Se piglianu u vestitu, a nostra influenza hè andata. A ghjente ci mette à u listessu livellu di i spiritualisti è smette di stà à sente... Avemu un bellu travagliu in u mondu. Diu ùn ci vole micca piglià una strada chì diminuisce o annullerà a nostra influenza in u mondu. " (Testimonies 1, 431, 422)
19 "Diu vulia chì ci sia una distinzione chjara trà i vestiti di l'omi è di e donne. Truva stu sughjettu cusì impurtante chì dà struzzioni esplicite nantu à questu; perchè se i dui sessi portanu i stessi vestiti, a cunfusione è a proliferazione di crimini ne risulterebbe. " (Testimonies 1:460, par. 1).
20 "Una donna ùn deve micca vistimenti d'omu, è un omu ùn deve micca vistimenti di donna ; per quellu chì face questu hè una abominazione à u Signore, u vostru Diu. " (Deuteronomiu 5: 22,5) "Ci hè una tendenza crescente per e donne à cunformi quant'è pussibule à u sessu oppostu in u vestitu è ​​l'apparenza è u so vestitu allinea assai forte cù l'omi. vestiti. Ma Diu chjama questu una abominazione. "(Testimonies 1, 421)
21 »Ci hè un stilu di vestiti di i chjamati riformatori di vestiti. Imitanu u sessu oppostu quant'è pussibule, cù un caprettu, pantaloni, giacca, giacca è stivali, l'ultimi sò a parte più sensibule di u so vestitu. Qualchidunu chì adopra è propagate stu stilu di vestiti hè definitivamente pigliatu a chjamata riforma di vestiti troppu luntanu. Questu porta à a cunfusione.» (Testimonies 1, 459)
22 "Parechje persone dicenu ch'elli ùn importanu mancu a lunghezza di u vestitu, ma ùn ponu portà i pantaloni. Allora, s'elli vanu i so gammi guasgi nudi, ùn li importa micca ; ma i gammi ben vestiti di calzoni caldi offendenu a so pudore ! » (Health Reformer, 1 di maghju 1872)
23 "Ricummandemu chì e gammi di e donne ùn sò micca scuperte, ma vestite cun sàviu, currettamente è cunfortu." (Riformatore di a Salute, 1 di maghju di u 1872) "A moda è a decenza tremanu à a vista di e ragazze chì i so gammi sò cunfortu, decentu è sanamente vestiti. Ma si rallegranu in tutti i so vestiti sò cusì brevi chì e so gammi sò scomodamente, indecently, è malsana esposte. " (Health Reformer, 1 settembre 1868)
24 "Ci hè una signora chì cammina per a strada fangosa, tenendu a so gonna duie volte più alta chì a nostra hè da terra, scopre micca solu i so pedi, ma i so gammi quasi nudi. Revelazioni simili si verificanu regularmente cum'è ella camina sopra è falà e scale, quandu hè aiutata in u carru o fora di u carru. Queste esposizioni sò incunificate, se micca vergogna; un stilu di vestitu in quale tali situazioni sò inevitabbili pò esse cunsideratu solu da noi cum'è una povira salvaguardia di a pruprietà è a virtù. " (Health Reformer, 1 di maghju 1872, par. 19)

Lascià una Comment

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

Aghju accunsentutu à l'almacenamiento è u trattamentu di e mo dati secondu EU-DSGVO è accettà e cundizioni di prutezzione di dati.